Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, ke dni 11. 1. 2019 jsem si založila účet na stránce be2.cz a koupila jejich prémiové členství na měsíc za poplatek 149 Kč. Po té, co jsem se po pár dnech dozvěděla, že jsou to podvodníci, chtěla jsem toto prémiové členství dne 20.1.2019 zrušit řádným odstoupením od smlouvy, jak uvádějí ve svých obchodních podmínkách. Jejich faxové číslo bohužel nebylo funkční. Tím jsem na celou záležitost uzavřela s tím, že pokus před svědkem byl učiněn a smlouvu jsem tímto považovala za ukončenou. Dne 12.2.2019 mi ovšem byla neoprávněně stržena částka 2247 Kč za pokračování smlouvy. Informace o automatickém prodlužování smlouvy byla samozřejmě uvedena při zakoupení členství malým šedým písmem na šedém podkladu tak, aby byla uživateli přehlédnuta. Společnost jsem informovala o tom, že jsem odstoupila od smlouvy včas s předstihem, nicméně společnost trvá na pokračování smlouvy. Z toho důvodu jsem pro jistotu zaslala výpověď znovu v emailu, aby si společnost nenárokovala jakési další automatické členství na dalších třeba několik let, takovou výpověd ale společnost nepovažovala za relevantní a požadovala přílohou emailu mnou podepsanou, což je velmi nestandartní vzhledem k tomu, že pro uzavření smlouvy podpis není potřeba. Pro předejití dalším problémům jsem i toto tedy zaslala přestože jde podle mne o neoprávněny požadavek, vzhledem k tomu, že smlouvy už byla řádně vypovězena dříve. tím tedy doufám, že už mi nebudou strhávány žádné další platby.
Dále jsem podala reklamaci poskytovaných služeb k mému zaplacenému měsíčnímu prémiovému členství s tím, že služby, které mi byly poskytnuty, byly pouze automaticky vygenerované zprávy, a dokonce zprávy lživé ( jiný uživatel prý pro mne zpřístupnil fotku, ve skutečnosti po rozhovoru s tímto uživatelem byla fotka jen změněna.), a dála jsou fotky uživatelů rozmazané. Společnosti byly zaslány některé screenshoty, které jsem si na jejich webu pořídila pro zdokumentování této situace. Bohužel, společnost na podanou reklamaci nijak nereagovala. Chystám se proto obrátit se na ČOI s podnětem ke kontrole.
Žádám o vrácení neoprávněně stržené částky 2247 Kč z mého účtu a přiměřenou slevu za služby, které jsem si zaplatila v prvním měsíci a které nebyly dodány ve slibované kvalitě.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pokud spotřebitel výpověď placeného členství ve stanovené výpovědní lhůtě zašle prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz či faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní email, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení VIP statusu v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
Pracovníka jsem kontaktovala na výše uvedeném emailu, nyní mám čekat 5 pracovních dnů na vyjádření některého z agentů.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
společnost jsem požádala o vymazání mých osobních údajů v souladu se zákonem o GDPR. Od společnosti be2 jsme obdržela ubezpečení, že mé údaje byla smazány, bohužel, kontrolou jsem zjistila, že tomu tak není, a moje osobní údaje byly pravděpodobně smazány až při další urgenci. Z tohoto důvodu jsem podala na Úřad pro ochranu osobních údajů stížnost na společnost be2.
Dále jsem u této společnosti reklamovala poskytnuté služby s tím, že mi byly touto společností doručovány automaticky generované zprávy s cílem zajistit, abych si zaplatila premiový přístup k fotografiím a zprávám, které nebyly před mou registrací čitelné. Premiovým členstvím jsem si bohužel zaplatila pouze přístup k automaticky generovaným zprávám a k tomu navíc lživým zprávám o zveřejnění fotky výlučně pro mě, z rozhovoru s dotyčným vyplynulo, že jde o automaticky generovanou a na pravdě se nezakládající zprávu. (zaslány některé screenshoty).
Požádala jsem proto o přiměřenou slevu za členství první měsíc vzhledem k velmi nekvalitním službám, které mi byly poskytnuty. Tuto reklamaci jsem podala dne 14.2.2019, bohužel, do 30 dnů se společnost k reklamaci nevyjádřila, zvažuji proto podání podnětu k ČOI.
Dále jsem reklamovala strženou částku za neoprávněné prodloužení smlouvy, bohužel, tato výpověd nebyl uznána a proto jsem nucena neoprávněně stržené peníze vymáhat prostřednictvím soudu.
Přeji pěkný den a doufám, že spousta stížností uvedených zde na webu Dtestu bude varováním pro ostatní před těmito "šmejdy".
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.