Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#30726Neoprávněně stržený poplatek, žádná reakce na reklamaci služby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 7 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.02.2019, před 6 lety

Jarmila Soukalová

Znění stížnosti

Dobrý den, ke dni 11. 1. 2019 jsem si založila účet na stránce be2.cz a koupila jejich prémiové členství na měsíc za poplatek 149 Kč. Po té, co jsem se po pár dnech dozvěděla, že jsou to podvodníci, chtěla jsem toto prémiové členství dne 20.1.2019 zrušit řádným odstoupením od smlouvy, jak uvádějí ve svých obchodních podmínkách. Jejich faxové číslo bohužel nebylo funkční. Tím jsem na celou záležitost uzavřela s tím, že pokus před svědkem byl učiněn a smlouvu jsem tímto považovala za ukončenou. Dne 12.2.2019 mi ovšem byla neoprávněně stržena částka 2247 Kč za pokračování smlouvy. Informace o automatickém prodlužování smlouvy byla samozřejmě uvedena při zakoupení členství malým šedým písmem na šedém podkladu tak, aby byla uživateli přehlédnuta. Společnost jsem informovala o tom, že jsem odstoupila od smlouvy včas s předstihem, nicméně společnost trvá na pokračování smlouvy. Z toho důvodu jsem pro jistotu zaslala výpověď znovu v emailu, aby si společnost nenárokovala jakési další automatické členství na dalších třeba několik let, takovou výpověd ale společnost nepovažovala za relevantní a požadovala přílohou emailu mnou podepsanou, což je velmi nestandartní vzhledem k tomu, že pro uzavření smlouvy podpis není potřeba. Pro předejití dalším problémům jsem i toto tedy zaslala přestože jde podle mne o neoprávněny požadavek, vzhledem k tomu, že smlouvy už byla řádně vypovězena dříve. tím tedy doufám, že už mi nebudou strhávány žádné další platby.
Dále jsem podala reklamaci poskytovaných služeb k mému zaplacenému měsíčnímu prémiovému členství s tím, že služby, které mi byly poskytnuty, byly pouze automaticky vygenerované zprávy, a dokonce zprávy lživé ( jiný uživatel prý pro mne zpřístupnil fotku, ve skutečnosti po rozhovoru s tímto uživatelem byla fotka jen změněna.), a dála jsou fotky uživatelů rozmazané. Společnosti byly zaslány některé screenshoty, které jsem si na jejich webu pořídila pro zdokumentování této situace. Bohužel, společnost na podanou reklamaci nijak nereagovala. Chystám se proto obrátit se na ČOI s podnětem ke kontrole.


Požadované řešení

Žádám o vrácení neoprávněně stržené částky 2247 Kč z mého účtu a přiměřenou slevu za služby, které jsem si zaplatila v prvním měsíci a které nebyly dodány ve slibované kvalitě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2019 11:38, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pokud spotřebitel výpověď placeného členství ve stanovené výpovědní lhůtě zašle prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz či faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní email, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení VIP statusu v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.2.2019 14:02, před 6 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.2.2019 14:34, před 6 lety


Jarmila Soukalová

Pracovníka jsem kontaktovala na výše uvedeném emailu, nyní mám čekat 5 pracovních dnů na vyjádření některého z agentů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2019 09:21, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.3.2019 13:49, před 6 lety


Jarmila Soukalová

Dobrý den,

společnost jsem požádala o vymazání mých osobních údajů v souladu se zákonem o GDPR. Od společnosti be2 jsme obdržela ubezpečení, že mé údaje byla smazány, bohužel, kontrolou jsem zjistila, že tomu tak není, a moje osobní údaje byly pravděpodobně smazány až při další urgenci. Z tohoto důvodu jsem podala na Úřad pro ochranu osobních údajů stížnost na společnost be2.

Dále jsem u této společnosti reklamovala poskytnuté služby s tím, že mi byly touto společností doručovány automaticky generované zprávy s cílem zajistit, abych si zaplatila premiový přístup k fotografiím a zprávám, které nebyly před mou registrací čitelné. Premiovým členstvím jsem si bohužel zaplatila pouze přístup k automaticky generovaným zprávám a k tomu navíc lživým zprávám o zveřejnění fotky výlučně pro mě, z rozhovoru s dotyčným vyplynulo, že jde o automaticky generovanou a na pravdě se nezakládající zprávu. (zaslány některé screenshoty).
Požádala jsem proto o přiměřenou slevu za členství první měsíc vzhledem k velmi nekvalitním službám, které mi byly poskytnuty. Tuto reklamaci jsem podala dne 14.2.2019, bohužel, do 30 dnů se společnost k reklamaci nevyjádřila, zvažuji proto podání podnětu k ČOI.

Dále jsem reklamovala strženou částku za neoprávněné prodloužení smlouvy, bohužel, tato výpověd nebyl uznána a proto jsem nucena neoprávněně stržené peníze vymáhat prostřednictvím soudu.



Přeji pěkný den a doufám, že spousta stížností uvedených zde na webu Dtestu bude varováním pro ostatní před těmito "šmejdy".

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2019 08:53, před 6 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2019 19:19, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.