Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#30739Nekvalitní provedení korpusu skříně Pax 75x35x200

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.02.2019, před 6 lety

Richard Polomík

Znění stížnosti

Korpus skříně Pax o rozměrech v200 š75 hl35 https://m.ikea.com/CZ/cs/catalog/products/art/40211977/ je vyroben - jeho boční díly -nekvalitně. Díly jsou uprostřed duté, vyplněné papírem, drevotriska je jen po krajích. Velmi mě to překvapilo a zklamalo. Na rozdíl od bočních dílů skříní o rozměrech 200x100x58 https://m.ikea.com/CZ/cs/catalog/products/art/20214566/ a 200x50x35 https://m.ikea.com/CZ/cs/catalog/products/art/60214569/ V informacích o produktu o tom není zmínka, zákazník z informací vyrozumí, že se jedná o totéž jako jiné dva mnou uvedené korpusy. Žel v případě skříně 200x75x35 je kvalita úplně někde jinde, výrazně k horšímu, leč v ceně se to nepromítne. Také pojezdy zásuvek této jsou kvalitativně úplně jinde než u skříně 200x100x58, otevírají a zavírají se ztuha, jakoby drhnou... Za mě velké zklamání a nespokojenost...


Produkt

V odkazech výše je vše uvedeno, mnou zakoupené zboží bylo na pobočce Ostrava


Požadované řešení

Žádám slevu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2019 13:40, před 6 lety

Dle § 2161 odst. 1, zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,

a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,

c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

Pokud by korpus skříně neodpovídal některému z výše uvedených požadavku, jednalo by se o vadné plnění a spotřebitel by mohl u společnosti uplatnit reklamaci. Pokud věc nesplňuje uvedené požadavky, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Namísto uvedených možností může spotřebitel požadovat i přiměřenou slevu z ceny zboží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2019 13:24, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.