Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
Rád bych se na vás obrátil s problémem, který mi vznikl při reklamaci auta u autobazaru AAA auto. Řeším s nimi hned dva problémy. Do áček jsem přinesl Ford Mondeo, které se vykoupilo a zároveň jsem tam koupil starší škodu Octavia. Problém s prodejem nebyl a při koupi Octavie jsem absolvoval klasickou zkušební jízdu. Auto se chovalo relativně slušně, přiměřeně svému roku výroby. Jediné, co na pohled nebylo v pořádku byl výrazný klepavý zvuk odvzdušňovacího ventilu palivové nádrže. Prodejce jsem na to upozornil a ujistil mě, že je to v pořádku, že je to hlasitější, ale nic tomu není. Taky mě ujistil, že auto je při prodeji pojištěno na skryté závady na dobu 6 měsíců. Auto mi dali do užívání s tím, že mám 10 dnů anebo 350 km na vyzkoušení a v případě nespokojenosti mohu auto bez udání důvodu vyměnit za jiné. Co se týče papírů, tak za poplatek 6 tisíc Kč mi bylo přislíbené, že se postarají jak o přepis Mondea z mé osoby na áčka a naopak přepis Octavie, kterou jsem kupoval na mě, s tím, že malý i velký techničák na mé jméno mi přijde do dvou týdnů poštou. To samozřejmě vyžadovalo podepsanou a ověřenou plnou moc, kterou jsem jel na poštu potvrdit. Do této doby jsem neměl s jednáním žádný problém a byl jsem dokonce mile překvapen. Z recenzí atd, jsem čekal něco podstatně horšího.
Od áček bydlím vzdušnou čárou zhruba 300 metrů, po vozovce autem, kdy objíždím koleje, je to vzdálenost do 1 km. Aute již cestou domů začala svítit kontrolka motoru. S autem jsem jel další den do servisu, ať se mi na auto podívají a případně ho můžu vyměnit. Diagnostika dopadla relativně dobře, kontrolka motoru poukazovala na vadnou lambda sondu, a samozřejmě již výše zmiňovaný odvzdušňovací ventil. Oprava byl vyčíslena na 5 tisíc Kč. S tímto zjištěním a potvrzením z autoservisu jsem přijel do áček, kde se tvářili stále přátelsky a vyplnili jsme reklamační protokol. Manažer mě ujistil, že ta částka je reálná, že se to vyřeší buď proplacením, nebo servisem a výměnou vadných dílů přímo u nich v servisu. Že to posílá na centrálu a oni mě budou informovat. Spokojený jsem odjel domu. Bylo mi, ale sděleno, že tým, že řešíme reklamaci, již nebude možné auto vyměnit. To mi nijak zvlášť nevadilo, kromě trochu vyšší pořizovací ceny, než je běžná trhová, a za co si můžu sám, jsem byl až na tyhle drobné závady spokojený, zejména když budou brzo vyřešeny.
S autem jsem dál příležitostně jezdil a čekal na vyrozumění. Během dalšího týdne přišel z áček doporučený dopis, s technickými průkazy. Na moje nemilé překvapení, technický průkaz byl napsaný na áčka a udělaná byla jenom evidenční kontrola. Tady vzniká můj druhý problém. Při následující návštěvě áček s dotazem, jak je to možné, přece to stále 6 tisíc a doklady mi měli přijet domů, mi bylo řečeno, že asi neměli mou plnou moc a že mi to poslali takhle. Že mám prakticky na výběr dvě řešení, buď jim papíry odevzdám, doplním plnou moc, odešlou se zpátky na centrálu a oni na mě auto přihlásí. Nebo si na evidenci vozidel zajdu sám, podklady mám všechny, byla tam přiložená plná moc a přihlásím si to sám, s tím, že platit nic nebudu. Jestli mám jít na poštu, nebo na evidenci vozidel je z pohledu času asi to samá, tak jsem zvolil evidenci, s tím, že to bude vyřešené rychleji. Na evidenci jsem byl ale nucen zaplatit 800 Kč, které jsem zaplatil a ale doklad o zaplacení jsem nechal vystavit na IČO áček, ať jsi to mohou dát do nákladů. Následovala další cesta do áček, kde jsem jim teda vysvětlil, že zdarma to nebylo, stalo to 8 set a předal jsem jim doklad o zaplacení. Manažer prodejny jsi potvrzení vzal a řekl, že to pošle k tomu reklamačnímu protokolu a že mi to vykompenzují najednou. Zatím jsem neměl důvod pochybovat, byl jsem trochu rozladěný, že i po zaplacení za mě vysokého poplatku za pre-registraci obou vozidel, jsem nucen pořád někde jezdit, ale, že snad je to naposled a teď již počkám jenom na vyrovnání.
Tady jsem se ale hodně mýlil. Pořád nic nechodilo a po kontaktování manažera telefonicky mi řekl, že právě mu to přišlo, že to bylo schváleno a že mi o tom přijde dopis s dalšími instrukcemi. Dopis po víkendu přišel, ale na moje velké překvapení byla žádost o reklamaci zamítnuta s odůvodněním, že závady odpovídají věku vozidla a jako náplast mi byla ponouknuta kompenzace ve výši 2500,- Kč v případě, že tím budu považovat reklamaci za vyřízenou. O proplacení účtu za registraci vozidla tam nepadlo ani slovo. Nečekaně, následovala další cesta do áček, a tam mi pan manažer řekl, že on s tím nic nedokáže udělat, že se musím obrátit na centrálu. Následoval telefonát na centrálu, kde mi oznámili, že zodpovědný pracovník za reklamaci tam již není a bude mě následný den kontaktovat. To se i stalo, ptal se, s čím jsem nespokojený. Vysvětlil jsem mu celý příběh s tím, že již při prodeji auta jsem na odvzdušňovací ventil upozorňoval a byl jsem prodejcem obelhán, že ventil je v pořádku. Také lambda sonda, která se projevila hned po odjezdu z bazaru se nepočítá jako skrytá závada, přitom mi technik v servisu řekl, že jakoukoliv hlášku z diagnostiky dokážou vypnout a ona tam naskočí až se zase projeví. O tom jsem informoval i áčka, s tím, že tato závada byla z jejich strany vypnuta diagnostikou a projevila se vlastně hned. Dále jsem mu vysvětlil, jak to je s tým přepisem, že mám zaplacený balíček na konkrétní přepis a musel jsem to platit sám. Reagoval jednoduše, že reklamaci neuznávají a o účtu za registraci nic neví a tím to považuje za vyřešené. Pokud s tím nesouhlasím, mám si to vyřešit, jak dokážu. Tímto náš telefonát skončil a já se obracím na vás s prosbou o pomoc. Děkuji. Ivan
Škoda Octavia
Uplatnění reklamace z důvodu zavádění již při prodeji a proplacení registračného poplatku, který měl být hrazený AAA auto dle smlouvy.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.
Pokud společnost porušila svou smluvní povinnost (přepis vozidel a dodání dokladů), mohl by spotřebitel žádat náhradu škody, která mu v souvislosti s porušením smlouvy ze strany společnosti vznikla. Spotřebitel musí v takovém případě prokázat, že mu škoda vznikla a že existuje příčinná souvislost mezi porušením smluvní povinnosti ze strany společnosti a vznikem škody.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Sklenariku,
mám informaci, že Vaše reklamace bude znovu projednána a kolegové se s Vámi brzy spojí ohledně výsledku a dalšího postupu. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
S AAA auto je to uzavřené. Samozřejmě reklamaci neuznali a jako kompenzaci nabídli 2500Kč. Dostal jsem ale proplacených 800Kč za přepis, takže aspoň něco. Nemá cenu se dotahovat kvůli 2 a půl tisícům. Poučení je ale veliké a rozhodně se A-čkám budu odteď vyhýbat obloukem. To bych také poradil všem, které napadne pořídit auto právě tady.
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení: