Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem balík a jeho doručení Českou poštou. 14.2.2019 přišla sms o převzetí zásilky Českou poštou a oznámení předpokládaného doručení 15.2. Dne 15.2. žádná informace o zásilce nepřišla, v pondělí 18.2. také ne. Dne 18.2. jsem na www.zdocp.cz dohledala informaci, že zásilka se teprve přepravuje. Využila jsem tedy možnost změny času doručení a objednala za příplatek doručení na 19.2.2019 18:00 - 21:00 hod. Toto bylo potvrzeno Českou poštou sms do hodiny, tedy v 18:22. Dne 19.2.2019 v 15:41 přišla sms, že můj balík byl uložen na poště (Praha 5, pobočka 52) a že si ho mám vyzvednout!!! Takže žádné oznámení o doručení, nedodržení předem objednaného času doručení. Balík 19.2.2019 18:00 - 21:00 hod. doručen nebyl. Nebyl tedy učiněn žádný pokus o doručení zásilky a balík byl bez jakéhokoli upozornění ihned po přepravě uložen na poště. Z jakého důvodu nebyl doručen?? Prosím Cěskou poštu o vysvětlení. Děkuji. S pozdravem Ivana Kryštofová
PS: pošta 52 na Barrandově patří k nechvalně známým pobočkám, kde převzetí zásilky u přepážky trvá téměř vždy hodinu a více. Také nemá v blízkosti parkoviště, tedy těžší balíky se z pošty velmi komplikovaně odvážejí.
Podání vysvětlení a sdělení opatření k nápravě při doručování budoucích zásilek.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman