Společnost


Tesera CB s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#30749Zaplacená záloha 20 000 Kč, nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.02.2019, před 6 lety

Radim Pánek

Znění stížnosti

Dne 13.2.2018 mi byla potvrzena zakázka číslo OB 18/20013 na základě zálohové faktury, kterou jsem ihned uhradil ve výši 20 000 Kč. Na potvrzení objednávky je uveden termín dodání cca 18.5.2018. Do dnešního dne 20.2.2019 mi zboží nebylo dodáno, ačkoliv jsem společnost několikrát urgoval prostřednictvím emailů i telefonicky. Ovšem bezvýsledně.

Za necelý rok urgencí, které jsem už směřoval na jednatele Ing. V. jsem nedostal jedinou písemnou odpověď. Na telefonické urgence odpovídal, že zjistí a zavolá zpět, ale nikdy mi zpět nezavolal.

Objednávku jsem učinil jako nepodnikatel fyzická osoba.
Ing. Radim Pánek


Produkt

Dodávka kamenných doplňků - boží muka


Požadované řešení

Z důvodu nedodání objednaného zboží do dnešního dne (dodání domluveno ca na 18.5.2018) a naprosté absenci komunikace ze strany vaší firmy odstupuji tímto od smlouvy dané objednávkou č. OB18/20013 ze dne 13.2.2018.
Zaplacenou zálohu ve výši 20 000 kč na základě zálohového listu číslo 1891/18 požaduji vrátit do 13.2.2019 na číslo mého účtu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2019 09:22, před 6 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Jestliže ze strany spotřebitele proběhla několikrát urgence a stanovený termín dodání byl již před devíti měsíci, lze to považovat za poskytnutí dostatečně dlouhé dodatečné lhůty, takže spotřebitel již v této fázi má právo odstoupit od smlouvy.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2019 16:24, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.