Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dne 6.2.2019 jsem koupila vozidlo u výše uvedené společnosti, při cestě domů se mi rozsvítila kontrola na palubní desce, poté jsem nechala prověřit vozidlo autorizovaným prodejcem, který uvedl, že je poškozený katalyzátor a díky tomu dochází i k poškození motoru, což představuje skrytou vadu. Volala jsem do Mamacaru, tam se se mnou moc nebavili, proto jsem dne 8.2.2019 písemně odstoupila od kupní smlouvy. Jejich právnička mi odpověděla, že vozidlo jsem převzala se závadou, což je uvedeno v zápise o technickém stavu, bod 8 (výfuk. potrubí), tam však je univerzálně zaškrtnuto - zvýšená hlučnost, koroze či netěsnost, odpovídá stáří a způsobu užívání a možná snížená funkce katalyzátoru či sondy lamda, nikoliv tedy, že katalyzátor nefunguje
vůz Hyindai i 20, SPZ 1SM8781, č.karoserie NLHBSA51BABZ029616, č.tech.průkazu UE280725, barva vozidla červená
vzhledem k tomu, že se jedná o skrytou závadu požaduji vrácení peněz, včetně faktury za diagnostiku a dálniční známkyčíslo faktury 19000281 na vozidlo
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.
Pokud autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou a toto jeho rozhodnutí je konečné, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou kupní smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.