Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
zaregistrovala jsem se na seznamku be2.cz. Nevěděla jsem, jak to tam funguje, zaplatila jsem za členství 1. měsíc 280 kč. Tato seznamka je podvodná, profily jsou falešné, profily, které jsou pravé, mají falešné fotografie. Asi po týdnu jsem na internetovou seznamku přestala chodit. Předevčírem mi přišel e-mail, že po mně chtějí 2247,- Kč za 3 měsíce, protože prý jsem souhlasila s jejich obchodními podmínkami. Nic jsem jim nepodepsala. Navíc, mají tam napsáno, že pokud souhlasím s jejich obchodními podmínkami, je to, jako kdybych podepsala kupní smlouvu, že tento souhlas nahrazuje podpis. Nezdá se mi to. Aby po mně někdo chtěl tak horentní částku, musela bych něco podepsat, ne? U této seznamky není nikde adresa, email mi zablokovali, zkusila jsem použít jiný svůj email na jejich kontaktování, které nesouviselo s mou záležitostí, jen jsem chtěla zkusit, zda to funguje. A funguje. Nic jim platit nechci. Vyhrožují vymáhací agenturou, která, jak jsem se dozvěděla, je na black listu. Dále jsem se v internetových diskuzích dočetla, že paní byla ztržena bez jejího vědomí, touto firmou, finanční částka, která odpovídá 3 měsíčnímu členství. To už považuji za vrchol drzosti. Nic jim platit nechci, účet na seznamce mi zablokovali, nedostanu se tam, ale ještě než mi ho zablokovali, jsem ho chtěla zrušit, ale nikde to tam není. Pomozte mi, prosím. Pokud mi na sebe dáte e-mail, přepošlu Vám upomínku, kterou jsem mailem dostala, děkuji,
Antonová
(Kontaktní údaje viz referenční údaje)
chci, aby můj účet na seznamce byl zrušen a tu pokutu platit taky nechci. Nikdy by mě nenapadlo, že když za jeden měsíc zaplatím 280 kč, budou po mně pak chtít 2247 kč, je to šílené
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
Dobrý den, kontaktovala jsem přes mail pana Hlaváčka, který se se mnou vůbec nebavil, můj mail přeposlal někam jinam. Stále si stojí na svém, že musím zaplatit, protože jsem souhlasila s obchodními podmínkami. V těchto ale nebylo nic o horentní sumě 2247,- Kč, kterou po mně chtějí
Chtěla bych ještě zdůraznit, že vyřizování mojí stížnosti i kontaktovánáí pana Hlaváčka se protáhlo, neboť jsem před 14 dny v MHD utrpěla úraz - tržnou ránu v obličeji. Léčení tohoto úrazu bylo velmi bolestivé, proto ta přestávka
Antonová
Společnost smí smlouvu prodloužit jen za předpokladu, že o tom uživatele jasně a srozumitelně informuje ještě před závaznou registrací. Jinak nemá právo účtovat si další poplatky.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitelky povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Pokud je spotřebitelka přesvědčena, že společnost účtovala poplatek za prodloužení neoprávněně, může se obrátit na svou banku s žádostí o reklamaci platby provedené kartou (služba chargeback). V takovém případě je nutné se připravit na to, že společnost od požadování částky neustoupí a bude ji vymáhat prostřednictvím soukromé agentury, která však bez pravomocného rozhodnutí soudu nemůže činit více, než opakovanými výzvami na spotřebitelku "tlačit".
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.