Společnost


BILLA, spol. s r. o.

Počet nahlášených stížností:440
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 15 stížnostech.

#30779Paní Majdaléna u sekaný

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 11 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.02.2019, před 6 lety

Lenka Šubertová

Znění stížnosti

Paní Majdaléna upatlala pytlík tak že mám celé mastné oblečení a požadují náhradu 2 000,-


Požadované řešení

Vyměnit pracovnice v Bille Strakonice


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2019 14:18, před 6 lety

Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Způsobí-li zaměstnanec svým jednáním škodu, odpovídá za ní společnost.

Dle § 2900 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má každý prevenční povinnost. Toto ustanovení říká: "Vyžadují-li to okolnosti případu nebo zvyklosti soukromého života, je každý povinen počínat si při svém konání tak, aby nedošlo k nedůvodné újmě na svobodě, životě, zdraví nebo na vlastnictví jiného." Z uvedeného ustanovení lze dovodit, že pokud jsou při pultovém prodeji baleny mastné výrobky, měl by být baleny takovým způsobem, aby tuk neunikal a nehrozil tak vznik škody.

Pokud společnost (resp. její zaměstnanec) porušil zákonem danou prevenční povinnost, odpovídá za škodu dle § 2910 občanského zákoníku. Pro to, aby byla dána odpovědnost za škodu je třeba, aby byl prokázán vztah příčinné souvislosti mezi jednáním škůdce a vzniklou škodou, jinými slovy jednání škůdce musí přímo vést ke vzniku škody.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Hradí se vždy skutečná škoda. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitelka vlastním odhadem (odpovídajícím nákladům na uvedení oděvu do stavu před umaštěním) s tím, že pokud by mezi spotřebitelkou a společností na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2019 11:00, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.