Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, prosím vás, mám tuto prosbu: cítím se poškozena a nepříjemným jednáním průvodčího ve vlaku EX 560, vůz 369, místo 96 značně rozhořčena. Dne 14.února jsem jela se skupinou přátel na trase Mariánské Lázně - Praha. Všichni jsme měli zakoupenou společnou jízdenku přes e-shop Českých drah, všichni jsme důchodci kolem 70ti let. Já jediná jsem nemohla doložit věk pomocí občanského průkazu, zřejmě jsem ho musela někde vytrousit. Průvodčímu vlaku jsem ale byla schopna předložit Opencard, na které mám nahranou aplikaci 65+, na ní je mé jméno a fotografie. Průvodčí trval výhradně na občance. Doložila jsem tedy ještě i průkazku zdravotní pojišťovny, kde je jméno a datum narození, také jsem měla k dispozici kopii pasu, kde jsou všechny potřebné údaje jako v OP. Nakonec i můj muž předložil svůj OP, kde mne má jako manželku zapsanou.... Bohužel průvodčí byl neoblomný, všechny tyto důkazy mu nestačily. Vím, kdybych měla OP, bylo by pro něj vše snadnější, ale i takhle z předložených dokladů bylo zcela a naprosto patrné, že se jedná skutečně o mě i s kontrolou dávno dosaženého věku na slevu pro důchodce, a to dokonce na několika průkazkách. Všem nám bylo kolem 70ti let, všichni jsme věk doložili, ale průvodčí byl arogantní a neoblomný. Musela jsem na místě doplatit 200,--Kč jako rozdíl ceny jízdenky mezi běžnou a důchodcovskou. Moc mě to mrzí, často a ráda používám České dráhy. Nejsem podvodník, proto moc prosím o posouzení, zda byla pokuta opravdu nutná. Děkuji za ochotu a zprávu. S pozdravem Iva Vítková
Spotřebitelka stížnost následně doplnila:
ad podání před chvíli: omlouvám se, správné číslo vlaku je EX 561 (nikoli EX 560), vůz 369, místo 56.... Děkuji a zdravím! Iva Vítková
Prosím o vrácení částky 200,-- Kč jako rozdíl doplatku jízdenky.
|
Tweet |
Jak uvádí České dráhy, a.s. na svých internetových stránkách (https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-25988/) v záložce podmínky, "Při kontrole jízdenek musíte průvodčímu prokázat svůj věk osobním dokladem nebo jiným úředně nebo dopravcem vydaným průkazem, který obsahuje fotografii, jméno, příjmení a datum narození. Pro zvýhodněné cestování tedy stačí občanský průkaz. Bez prokázání věku není možné využít slevu 75 %."
Domníváme se, že spotřebitelkou předložené doklady jsou pro prokázání věku dostačující, a měla tedy nárok na poskytnutí slevy.
Pokud spotřebitelka nesouhlasí s účtováním doplatku, je na místě podat společnosti stížnost.
Stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.