Společnost


Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s.

Počet nahlášených stížností:112
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#30790Odmítnutí dobití kuponu IDOL

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 11 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.02.2019, před 6 lety

Radomír Hujer

Znění stížnosti

Na terminálu dopravního podniku mi bylo odmítnuto dobití kuponu pro záznam v databázi revizorů.( Minulý měsíc jsem si zakoupil Opuscard a kupon bez problému dobil.) Po námitkách jsem byl obsluhou odkázán do kanceláře revizorů. Tam mi bylo oznámeno, že mám záznam z roku 1998, kde souhlasila adresa i rodné číslo, i že mi byla doručena jedna upomínka. Bohužel si nejsem ničeho vědom a ani se nepamatuji zaslání upomínky. Na můj dotaz proč se to neřešilo v tom roce, nebo nejbližší době, mi paní nebyla schopna odpovědět. Nabídla mi pouze, když zaplatím 200 kč, bude mi umožněno dobití kuponu. S tím nesouhlasím. I kdybych se před 21 lety dopustil přestupku, což nebylo řešeno, platí promlčecí doba.


Požadované řešení

Žádám o odstranění mých osobních údajů z databáze revizorů a umožnění dobíjení kuponu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2019 13:35, před 6 lety

Uzavřením přepravní smlouvy o přepravě osob vzniká mezi dopravcem a cestujícím na základě přepravního řádu, tarifu a vyhlášených smluvních přepravních podmínek závazkový právní vztah, jehož obsahem je zejména závazek dopravce přepravit cestujícího ze stanice nástupní do stanice cílové spoji uvedenými v jízdním řádu řádně a včas a závazek cestujícího dodržovat přepravní řád a smluvní přepravní podmínky a zaplatit cenu za přepravu podle tarifu. Pokud došlo k tzv. jízdě na černo, byla společnost oprávněna vyžadovat pokutu dle platného ceníku v době porušení přepravní smlouvy.

Smluvní vztah se v roce 1998 řídil tehdy platnými zákony, mj. zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník. Dle ustanovení § 100 občanského zákoníku se právo promlčí, "jestliže nebylo vykonáno v době v tomto zákoně stanovené" a "promlčují se všechna práva majetková s výjimkou práva vlastnického". Dle § 101 občanského zákoníku je promlčecí doba tříletá a běží ode dne, kdy právo mohlo být vykonáno poprvé. Pokud tedy k porušení smlouvy (jízdě na černo) došlo v průběhu roku 1998, byl tento delikt promlčen nejpozději s koncem roku 2001. Samotné právo na zaplacení sankce společnosti nezaniklo, pokud však dlužník namítne promlčení, společnost na zaplacení sankce ztrácí nárok.

Spotřebitel by tedy měl společnosti namítnout promlčení, pokud tak učiní, nárok společnosti na zaplacení sankce za porušení smlouvy zanikne. Po namítnutí promlčení by nemělo nic bránit tomu, aby spotřebitel mohl dobít kupón na čipové kartě.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2019 08:32, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.