Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ve čtvrtek 14.2 jsme s přítelkyní jeli spolu do školy. Raději jsme si přivstali, aby stihla cvičení, na kterém musí být na čas. Jeli jsme vlakem ráno o půl sedmé z Bučovic. Po cestě spolucestující říkala, že Blažovice jsou neprůjezdné, že jí volal syn. Tak jsme si pro jistotu autobusové spoje ze Slavkova do Brna. Po příjezdu do Slavkova zde již čekal dav lidí z předchozího spoje. Chtěli jsme vycházet, ale průvodčí přišel s oznámením, že pouze Ti kteří jedou do Slatiny mají jet autobusem, který přijel minutu zpátky. Všecko tedy v pořádku pojedeme dál vlakem. Seděli jsme ve vlaku dalších 8 minut, poté opět přišel průvodčí, že všichni musí vystoupit a jet autobusem. Takže do jednoho busu se cpaly 2 vlaky. Jelikož jsme šli z nejvzdálenějšího vagonu, došli jsme poslední a do busu jsme se celkem 3 lidé včetně paní, které navazoval spoj to Prahy nevešli, protože byl narván k prasknutí. Takže jsme pospíchali na další spoj ze Slavkova, kterým jsme to na čas nestíhali, jelikož skrze špatnou koordinaci nám spoj v 6:50 ujel a museli jsme jet až 7:13 a to přítelkyně cvičení nestíhala a musela obepisovat vyučujícího i spolužačky.
Odpoledně jsme společně vlakem z Králova Pole vyráželi do Židenic, kde nám měl navazovat spoj domů. Vlak přijel na čas, ale po cestě zastavoval v zastávce Brno-Maloměřice, která ani nebyla v idosu napsaná. Vlak tím nabral spoždění a místo 17:29 přijel do Židenic 17:32 kdy je odjezd spoje do Bučovic, ten samozřejmě i přesto, že byly zrušeny spoje z hl. nádraží nečekal na přípojné vlaky, které sváží lidi ze zbytku Brna a než jsem vylezl z podchodu, vlak se už rozjížděl.
Vlak v 17:40 ze Slatiny jsme nastíhali a tak čekali až na spoj 18:11 z hl. nadr. Sedli jsme do vlaku a byli po "úžasném dni" rádi, že jedeme domu. Nestihli jsme rodinnou oslavu, ale aspon jsme už na cestě. Jenže to by neměly být české dráhy. Ve Šlapanicích vlak zastavil a nejel dál, samozřejmě Blažovice opět neprůjezdné. Takže jsem musel volat otci, aby pro mě dojel. Ve Šlapanicích jsme strávili kolem 45 minut a projeli vlastní benzín místo zaplaceného lístku. Jedinou útěchou bylo to, že oba vlaky, které jsme odpoledne nestihli tam čekaly také. Chudáci lidi, co tam kdoví jak douho potom ještě čekali.
Jestli tohle nejsou CD schopny řešit důsledně, měly by si najít více nebo schopnější dispečery. Průvodčí ani neví, jestli nás má poslat na bus či ne, dispečer není schopný včas domluvit autobus natož jejich dostatek.
Dále pokud vlaky svážejí na spoje do Židenic, očekával bych, že nebudou mít zpoždění a pokud ano, tak ty spoje na ně počkají. Navíc ten spoj podle idosu být opožděn vůbec neměl, protože zastavoval ve stanici, která zde nebyla napsaná a chyběly minuty.
Já sám bych eventuelně ocenil (včetně přítelkyně) nějakou finanční kompenzaci za cestu vlakem do Brna, cestu autobusem do Brna, cestu vlakem domů, projetý benzín autem při cestě domů a hlavně za promarněný čas na cestách. Ten mě mrzí nejvíce.
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitelka na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.