Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jelikož mi dosud nepřišlo vyúčtování za plyn,obracím se o pomoc k Vám.
18.12.2018 jsem se prvně obrátil na infolinku,kde mi slíbili vyřízení.
9.1.2019 jsem opět volal na infolinku,kde jsem mluvil s paní R.V, která mi sdělila,že vše předává k dořešení na reklamační oddělení.31.1.2019 jsem psal na email p.V.,která mi odepsala,že vyúčtování obdržím v následujícím týdnu.Jelikož vyúčtování nepřišlo,napsal jsem to na email p.V. Odpověděla mi,že to předává na reklamační oddělení.To už jsem si myslel,že si ze mne dělají blázny.Opět jsem jí odepsal 11.2.2019 s tím,že už mi toto jednou řekla v telefonickém hovoru a zda mi tedy může poslat kontakt na někoho,kdo to má na starost a vše vyřídí.Odpovědi jsem se už nedočkal a od té doby už mi ani neodepsala.Každý rok mám spotřebu plynu skoro stejnou,ve smlouvě fixní cenu a přesto zvýší zálohu.Každý rok mi přitom vracejí přeplatek.Až zde,na stránkách dTest-vaše ztížnosti zjistím,že nejsem sám,kdo má tyto problémy.Proto bych rád i ukončil spolupráci se Stabil Energy i když mám smlouvu do roku 2022.Milan Ježil.
Vyřízení veškerého vyúčtování a ukončení smlouvy se Stabil Energy.
|
Tweet |
Vyúčtování spotřeby plynu a elektřiny se obvykle provádí jednou ročně, není-li dohodnuté jiné vyúčtovací období, jak vyplývá z ustanovení § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích. Kromě tohoto řádného vyúčtování může spotřebitel požádat v průběhu vyúčtovacího období i o mimořádné vyúčtování, které však bývá zpoplatněno.
Spotřebitel si také smluvně mohl sjednat jiné vyúčtovací období. V takovém případě bude takové ujednání závazné.
Stanovení výše záloh u dodavatelů energií má svoje pravidla, které by měla být ze strany dodavatele dodržována. V ustanovení § 11a odst. 9 zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), je stanoveno: "Uplatňuje-li držitel licence na obchod s elektřinou, obchod s plynem, výrobu elektřiny, výrobu plynu nebo dodavatel tepelné energie zálohové platby na dodávku elektřiny, plynu nebo tepelné energie, stanoví zálohové platby nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období."
Z výše uvedeného vyplývá, že má dodavatel povinnost brát v potaz důvodně předpokládanou spotřebu energie, která zpravidla vychází ze spotřeby za předchozí srovnatelné období.
V případě sporu s dodavatelem má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Dobrý den pane Ježil,
Vaše vyúčtování bude po urgenci vystaveno v průběhu následujícího týdne. K věci týkající se ukončení smlouvy s naší společností. Na základě sms Vám zaslané o zvýšení zálohových plateb Vám byla zaslaná informace ohledně postupu při nesouhlasu s navýšením zálohových plateb, této možnosti jste nevyužil.
S pozdravem Stabil Energy.
Dobrý den,v průběhu následujícího týdne opět nic nepřišlo.Podle toho co tady čtu od jiných zákazníků,si děláte z lidí blázny.Dotazoval jsem se na Energetickém regulačním úřadu,kde mě zdělili,že nedodání vyúčtování z Vaší strany je porušení smlouvy.Jestli do týdne nepřijde vyúčtování,zasílám Vám písemnou výpověď smlouvy(porušení z Vaší strany),stav plynoměru a žádost o konečné vyúčtování.Dále podám stížnost na ERÚ a ČOI.
Milan Ježil.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat na vyjádření spotřebitele.
Dobrý den pane Ježil,
dle informací ze systému Vám bylo vyúčtování zasláno poštou. Prosím o informaci, zda jste jej v pořádku obdržel.
Děkuji.
Dobrý den.vyúčtování jsem obdržel.Nyní čekám na vrácení přeplatku,který je splatný do 18.3.2019.Milan Ježil
Dorbý den pane Ježile,
přeplatek již musíte mít připsaný na Vašem bankovním účtě. Dle informací z banky Vám byl již odeslán.
S pozdravem
Stabil Energy
Přeplatek přišel na účet 4 dny po datumu splatnosti.Milan Ježil.
Dobrý den, situaci tedy můžeme pokládat za vyřešenou.