Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,koupily jsme dům,začala se objevovat vlhkost, dne 4.1.2018 jsme si nechaly nainstalovat přístroj na snížení vlhkosti.Vlhkost byla 11% ,26.9.firma přeměřila vlhkost 3%.Takto by bylo vše v pořádku,ale reklamovaly jsme (písemně i ústně),protože vlhkost je stále větší.Před instalací mokro jen do 20cm nad zemí,ale nyní místy 50 cm.P.Večerka reklamaci neuznal a ani se nepřijel na zkutečný stav podívat.Odepsal,že to není jejich problém,at hledáme řešení jinde.Takto mi připadá,že měření firmy je podvod.
Ve smlouvě o dílo je pokud nebude přístroj fungovat vrátí peníze.Nic nevrátily naopak v jsme musely doplatit zbytek.
Rádi bychom tento přístroj vrátily a dostaly zpět peníze.
|
Tweet |
Pokud nebylo dílo provedeno řádně, má spotřebitelka možnost uplatnit reklamaci. Spotřebitelka je povinna uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu poté, kdy se o vadě dozvěděla nebo kdy vadu při náležité pozornosti zjistit mělě, nejpozději však do dvou let od předání díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitelka dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitelka právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit a vydat o tom písemné potvrzení spotřebiteli. Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.