Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Z letáku jsem se dověděl, že od čtvrtka 21.2.2019 se bude v akci prodávat SAVO originál. Dostavil jsem se po osmé hodině ráno do prodejny Švehlova se záměrem loupit tři SAVA. V regálu drogerie bylo pro SAVO vyhrazeno místo s cenovkou 19.90 , ale SAVO nikde. Zrovna vedle vybalovala pracovnice zboží - požádal jsem o tři SAVA - prý to bude trvat, říkám - počkám, ale že cca 3 - 4 hodiny, s rozpaky jsem odešel. Znovu jsem přišel ve 13 hod. ale SAVO se ještě nedostavilo - zašel jsem ke vchodu do skladu, kde byla ona pracovnice a žádal jsem znovu SAVO. Zachovala se přesně podle schematu - kdo chce, udělá, kdo nechc, má problémy. Dostalo se mi poučení, že vyndat SAVO z palety je neřešitelný problém. Chtěl jsem mluvit s vedoucím prodejny - paní mi řekla, že ona je vedoucí. Takže závěr je takový, že mi paní vedoucí odmítla prodat SAVO.
Důrazně žádám, aby byla sjednána náprava. Uvedená pracovnice dehonestuje
dobré jméno podniku PENNY
s úctou Oldřich Kožušník
Poučit pracovnici, že se prodává i zboží v akci
|
Tweet |
Nabídka uvedená společností v reklamním letáku je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit v souladu s § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Slevová akce tedy může být spojena s možností vyčerpání zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Popisovanou situaci by však bylo možné podřadit pod klamavé konání, jakožto klamavou obchodní praktiku, a to dle přílohy č. 1 písm. d) k zákonu č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku, rozsahu reklamy a nabízené ceny (vábivá reklama).
Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.