Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6.11.2018 jsem obdržela zboží - invertorovou centrálu na základě objednávky uskutečněné prostřednictvím e-shopu provozovaného společností AJ Trade s.r.o. se sídlem Na Hutích 661/9, Praha 6. Centrála byla dodána znečištěná olejem a bylo stále obtížnější ji nastartovat. Proto jsem se na prodejce obrátila e-mailem s dotazem, jak to budeme řešit. Protože jsem na dotaz neobdržela žádnou odpověď a centrála již nestartovala vůbec, zboží jsem zabalila a odeslala dne 18.12.2018 s dokladem o koupi a průvodním dopisem k reklamaci na adresu uvedenou na webových stránkách e-shopu. Zásilka byla doručena dne 19.12.2018. Žádné potvrzení o uplatněné reklamaci jsem však neobdržela ani nezaznamenala žádnou jinou reakci ze strany obchodu. Protože dne 19.1.2019 nebyla reklamace nijak vyřízená, poslala jsem dne 22.1.2019 emailem (podle pokynů na webových stránkách e-shopu) odstoupení od smlouvy s uvedením čísla účtu, na který mi má být vrácena kupní cena.
Protože po uplynutí čtrnácti dnů jsem opět nezaznamenala žádnou reakci ze strany obchodu, volala jsem dvakrát na zákaznickou linku, kde mi bylo přislíbeno proplacení kupní ceny. Dodnes však k proplacení nedošlo a od uplatnění reklamace nemám jedinou reakci ze strany obchodu. Prosím proto o zveřejnění tohoto případu jako varování pro ostatní spotřebitele. S mimosoudním řešením případu jsem se již obrátila na Českou obchodní inspekci.
Prosím o zveřejnění tohoto případu jako varování pro ostatní spotřebitele. S mimosoudním řešením případu jsem se již obrátila na Českou obchodní inspekci.
|
Tweet |
Prodávající je povinen vyřídit reklamaci nejpozději ve lhůtě 30 dní ode dne uplatnění, pokud se nedohodne se spotřebitelem na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Je-li smlouva porušena podstatným způsobem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost nám sdělila, že se omlouvá za vzniklé komplikace. K vrácení částky dle společnosti bohužel nedošlo z důvodu administrativní chyby. Částka by měla dle sdělení společnosti připsána na účet spotřebitelky v nejbližších dnech.
Dále společnost uvádí, že si svých zákazníků váží, a proto poskytuje spotřebitelce jako kompenzaci dárkový poukaz na nákup libovolného zboží na e-shopu společnosti v hodnotě 2.500 Kč.
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme ji, aby potvrdila, že částku a poukaz obdržela (jakmile se tak stane) a uzavřela stížnost.
Částku za vrácené zboží i poukaz jsem již obdržela. Je smutné, že tak samozřejmou věc nelze vyřešit se zákaznickou linkou obchodu a je nutné do toho zapojit Českou obchodní inspekci a dTest, kterým tímto děkuji za pomoc.
Společnost se v interní komunikaci ještě jednou omluvila a již dříve potvrdila odeslání peněz a poukazu. Vzhledem k uvedeným informacím stížnost uzavíráme.