Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 19.1.2019 jsem provedla registraci na seznamce be2 S.a.r.l a následně na této seznamce aktivovala zkušební verzi PREMIUM účtu za cenu 149Kč na 1 měsíc. Nikde však viditelně nebylo uvedeno, že se tímto po uplnynutí 1 měsíce zavazuji (tj. od 19.2019) k dalšímu odběru služeb (a tím defacto k podpisu smlouvy) bez mého výslovného souhlasu o prodloužení, a bez následného informování od provozovatele seznamky, že dojde k prodloužení PREMIOVÉHO účtu před koncem měsíční zkušební lhůty (eveidentně se jedná o nekalou obchodní praktiku).
Při registraci na seznamku jsem obdržela jeden e-mail prostřednictvím kterého jsem svoji registraci potvrdila. ŽÁDNÝ další email po zaplacení PREMIOVÉHO členství, který by mě informoval o skutečnosti, že dojde k automatickému prodloužení smlouvy na další 3 měsíce zpoplatněné částkou 2247Kč jsem neobdržela. Žádám provozovatele seznamky be2 o prokázání splnění jejich informační povinnosti vůči uživateli o uzavření smluvního vztahu. Ještě jednou opakuji, že při placení PREMIOVÉHO členství, ani po jeho zaplacení jsem žádnou takovou informaci NEOBDRŽELA!
Be2 seznamka
Zrušení členství - naúčtování pouze poměrné části poplatku za využívání služby tj. za období od 19.2.2019 do 21.2.2019 a to zejména vzhledem k chybějícímu upozornění uživatele o automatickém prodloužení služby
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.