Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 13.10.2018 jsem si sjednala od společnosti O2 digitální televizi o2tv Air L bez zavazku, takzvaně ,,na zkoušku", při sjednání s vedoucí prodejny 02 Globus Pardubice jsem takto byla uvedena v omyl a smlouvu podepsala. Při sjednaní jsem se totiž ujišťovala jaký bude postup, pokud doma zjistím, že na mé adrese nebude požadovaná služba fungovat, byla jsem ujištěna, že proto je tato služba bezzávazková a můžu kdykoli přijít a službu vypovědět, aniž by mi hrozily jakékoli smluvní pokuty natož, 30ti denní výpovědní lhůta.
Nicméně jsem tuto službu šla osobně vypovědět 26.10.2018 do té samé prodejny, kde jsem ji sjednala z důvodu toho, že služba nefunguje na mé adrese správně a docházelo k častým výpadkům signálu.
Pracovnice pobočky mi zavolala na výpovědní oddělení, zde jsem se myslím ještě ujišťovala(ale nechtějí mi poskytnout hovor), že uhrazením poměrné částky za 13 dní mého využívání danné služby můj závazek s o2 bude oboustranně uspokojen, ale nestalo se tak.
Hned příští měsíc 18.11. 2018 mi přišla k úhradě faktura za službu. Na základě toho jsem šla znovu do prodejny a řešila to se zaměstnancem. Sepsal mi reklamaci vyučtování, kterou samozřejmě reklamační oddělení dne 17.12.2018 neuznalo, protože mě prý o všem informovali.
Uplynul nějaký čas a mě to stále leželo a leží v hlavě. Zjistila jsem chybu, ve smlouvě, kterou jsem podepsala a mám ji u sebe v papírové formě je služba definovaná jako O2 TV Air bez závazku, na stránkách v mojeo2 mám však smlouvu O2 TV AIR L. S tímto zjištěním jsem se domnívala, že kvůli tomu mi neuznali reklamaci, protože nevědí jakou smlouvu jsem skutečně podepsala. Na základě tohoto zjištění jsem myslím dne 11.2. 2019 volala na linku o2, ale pracovník mně vysvětlil, že mezi těmito smlouvami je pouze rozdíl, v tom, že ta smlouva O2 TV air L má v případě výpovědi navíc poplatek za nedodržení 24 měsíčního závazku, ale 30ti denní lhůta je prý vždy stejná. Jen si tak ještě říkám, co institut ochrany spotřebitele v případě odstoupení od smlouvy do 14 dni?
O2 TV Air L bez závazku
Celou situaci, bych chtěla vyřešit vrácením peněz.
|
Tweet |
Pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů dle § 1829 občanského zákoníku je podstatné, zda-li byla smlouva uzavřena v obchodních prostorách společnosti (na pobočce), mimo ně nebo distančním způsobem. Byla-li smlouva sjednána distančním způsobem (přes internet, telefonicky, atd.) nebo mimo obchodní prostory, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dní a to bez udání důvodu. Tato lhůta počne běžet následující den ode dne, kdy spotřebitelce bylo poskytnuto úplné znění smlouvy (buď v listinné, nebo elektronické formě).
Pokud však byla smlouva uzavřena na pobočce, nemůže spotřebitelka uplatnit toto právo, pokud jí nebylo výslovně garantováno společností nad rámec zákona.
Uzavřela-li spotřebitelka smlouvu na dobu neurčitou může ji vypovědět, avšak následně musí počkat až uplyne podmínkami stanovená výpovědní lhůta.
Má-li však spotřebitelka uzavřenou smlouvu na dobu určitou (tedy se závazkem na 2 roky), pak takovou smlouvu je rovněž možné vypovědět, avšak společnost si může nárokovat úhradu za předčasné ukončení smlouvy. Výše úhrady nesmí být vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Spotřebitelka by mohla namítat neplatnost smlouvy, pokud by byla uvedena druhou stranou v omyl o rozhodující okolnosti. Spotřebitelka však musí tuto skutečnost prokázat.
Spotřebitelka by se mohla obrátit na Český telekomunikační úřad, který je subjektem příslušným pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů v oblasti elektronických komunikací.
Pěkný den,
vaše reklamace byla našimi specialisty prověřena a uznána za neoprávněnou.
Odstoupení od smlouvy v rámci 14 denní lhůty je možné uplatnit za předpokladu, že byla sjednána tzv. na dálku, mimo kamennou pobočku.
V případě služby O2 TV Air a to v jakékoliv variantě se jedná o službu poskytovanou bez závazku.
Ke zrušení dochází 4 dnem nového zúčtovacího období po nahlášení výpovědi.
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, děkuji všem za vyjádření k mé zkušenosti se společností O2. Po této zkušenosti na ně mám svůj názor, který tu nebudu sdělovat. Jelikož nemám prokazatelný důkaz toho, že jsem byla uvedena v omyl, nemůžu proto nic dál udělat. Tvrzení proti tvrzení je dost nešťastné. Beru si z toho všeho velké ponaučení do budoucna. S pozdravem M. Mašková