Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, dne 21.2.2019 jsem si objednal 2x telefon za 3 tisíce se slevovým kuponem na 1800 kč, takže mě každý telefon ve výsledku stál 1200 (objednán s doručením na poštu na dobírku). Ještě tentýž večer mi přišel email od alzy, že objednávka je připravena k expedici. Součástí emailu byla i faktura. Následující den mi od alzy přišel email, že slevový kód který jsem zadal při objednávce byl myšlen jen ke koupi xbox one, a že moji objednávku stornovali, že jsem neměl být schopný si to s tím kódem koupit. Ještě tentýž den jsem se bavil s kamarádem který si také koupil telefon s tím samým slevovým kódem, akorát si to pro to došel ještě tentýž večer.
Dodání objednaného zboží.
|
Tweet |
V daném případě by bylo potřeba posoudit podmínky akce společnosti. Jestliže spotřebitel měl možnost se seznámit s podmínkami, které podmiňují užití slevy (informace o podmínkách byly přiloženy spolu se slevovým kódem), nemůže se potom domáhat nesplnění závazku z důvodu administrativní chyby (možnosti uznání kupónu systémem společnosti na jiné zboží). Podmínky akce lze najít na stránce: https://www.alza.cz/srotovne-na-herni-konzole-xbox-one
Opačný případ by nastal v momentě, kdy spotřebitel nebyl řádně o podmínkách akce srozuměn (neměl k nim přístup) a akce sloužila pouze k nalákání zákazníků. Takové jednání by mohlo být vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.