Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
04/2018 jsme zaplatili CK Brouk zájezdy do Chorvatska. Od CK Brouk nám bylo sděleno, že se zájezdy neuskuteční, z důvodu krachu firmy. Následně jsme podali na pojišťovnu, kde byla CK pojištěna (Česká podnikatelská pojišťovna, a.s.), žádost o náhradu škody. Do dnešního dne, nám plnění nebylo poskytnuto, protože dle názoru pojišťovny a jejího šetření soud rozhodl o tom, že CK Brouk není v krachu, a proto nám nebude pojistné plnění uskutečněno. Je nás cca 1500 klientů.
Zájezd do Chorvatska na ostrov Murter, v našem konkrétním případě v termínu od 2.8. do 11.8. 2018.
Požadujeme vrácení peněz za neuskutečněné zájezdy.
|
Tweet |
Zákonné pojištění cestovních kanceláří, které je upraveno § 6 a násl. zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu, se vztahuje na situace, kdy je cestovní kancelář v úpadku. Dle insolvenčního rejstříku (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=02CF4D91E29E444A8A083B1037B6406F) byl však insolvenční návrh společnosti odmítnut a toto rozhodnutí nyní potvrdil i odvolací soud. Úpadek společnosti tedy nebyl potvrzen a pojištění pro případ úpadku cestovní kanceláře tak nelze využít.
Vzhledem k tomu, že společnost v úpadku není, je třeba, aby spotřebitelé uplatňovali své nároky přímo vůči cestovní kanceláři. Získá-li někdo na úkor jiné osoby majetkový prospěch bez právního důvodu nebo na základě právního důvodu, který ale odpadl (zrušený zájezd), jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V takovém případě má ten, kdo se bezdůvodně obohatil, povinnost vydat poškozenému to, oč se obohatil. Společnost má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a spotřebitel má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Více informací ohledně výzvy k vydání bezdůvodného obohacení je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni.
Nebude-li společnost plnit dobrovolně, je vhodné zaslat jí předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, mají spotřebitelé rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi. Nepodaří-li se spor vyřešit mimosoudní cestou, nezbývá než podat žalobu soudu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.