Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V lednu jsem obdržel vánoční dárek ze zahraničí v hodnotě 50USD, který byl jako dárek zřetelně označen. Přesto, že uvedená hodnota nepřesahuje 45EUR, byl mi neoprávněně vyměřen celní poplatek 289Kč (ve výši DPH) + 180Kč Českou poštou za služby celní deklarace. Vzhledem k tomu, že by jinak balíček byl vrácen zpět odesílateli, uhradil jsem celkovou částku 469Kč a následně toto u ČP reklamoval a odeslal jí také naskenovaný obal zásilky, kde je výslovně uvedeno, že jde o dárek. Obratem jsem obdržel odpověď, že můj email předávají k vyřízení příslušnému oddělení, které má na vyjádření 30 dní. 2.2. mi volala paní, že je moje reklamace oprávněná a přislíbila vrácení peněz na účet. Vzhledem k tomu, že do 11.3. mi žádné peníze nepřišly, opětovně jsem ČP kontaktoval. 26.3. mi konečně došly na účet peníze, ale pouze ve výši cla (DPH), nikoli už 180Kč za služby celní deklarace, které byly také naúčtovány neoprávněně. Reklamoval jsem to tedy znovu. 2.4. mi přišla odpověď, že můj email předávaní na oddělení celní deklarace k prošetření a mám vyčkat na jejich vyjádření. Je 5.5. a dosud nemám odpověď ani peníze, přestože zákonná lhůta na vyřízení reklamace opětovně vypršela.
Neprodlené vrácení částky 180Kč na můj účet.
|
Tweet |
Jednalo-li se o zásilku, která byla osvobozena od dovozního cla a přesto byly ze strany České pošty poskytnuty služby celní deklarace, jedná se o pochybení podniku a spotřebitel má právo na vrácení zaplacené ceny za služby.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky . Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou. Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.
Pokud Česká pošta nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku ve výši 100 Kč.