Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#30871Neoprávněné inkaso za premiove služby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.02.2019, před 6 lety

Helena Roubíčková

Znění stížnosti

Dobrý den,
16.1. jsem si aktivovala na seznamce Singles 50 členství za 159,- Kč na zkoušku na jeden měsíc. V rámci registrace jsem nebyla upozorněna na automatické prodlužování členství a nutnost předem členství vypovědět, pouze odkaz na Všeobecné obchodní podmínky. Logicky lze předpokládat, že členství na zkoušku není práve z této definice závazné a trvá uvedenou dobu. Dne 19.1.2019 mi byla z účtu odečtena částka 2247,-Kč. Samozřejmě jsem se pídila po důvodu, přičemž jsem se ve VOP dočetla o automatické prolongaci, na kterou jak jsem zjistila zde společnost své zákazníky záměrně neupozorňuje. Hledala jsem tedy dále, ale nikde jsem nedohledala jakoukoli informaci o ceně služeb, ani v potvrzovacím emailu, který nahrazuje písemný smluvní závazek, není uvedena informace o délce členství, automatické prolongaci a ceně dalších služeb, což vidím jako zásadní porušení zákonných povinností ze strany obchodníka.


Produkt

Dnes jsem zadávala stížnost č. #30871 týkající se neoprávněného účtování poplatku za neobjednané služby serveru Singles 50. Pro doplnění uvádím, že nikde na stránkách obchodníka nelze dohledat jakékoli údaje k placeným službám, tak ani na profilu nelze zjistit, od kdy do kdy je premiový profil placený. Domnívám se, že náležitosti, které má povinnost obchodník zákazníkovi v rámci služby sdělit, zejména co, za jakou cenu a na jakou dobu a za jakých podmínek si službu kupuje je údajem, bez kterého je smlouva od počátku neplatná - viz ustanovení § 12 zákona č. 643/1992 Sb., § 13 zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, případně další legoslativní ustanovení. V tomto případě byla skutková podstata porušení tohoto zákona bezezbytku naplněna.
Domnívám se, že by bylo účelné, s ohledem na množství stížností zde podaných, nehledě na množství podvedených uživatelů, kteří zaplatili a dál tyto podvody neřešili, zvážit podání hromadné žaloby a zároveň upozornit na praktiky této společnosti v médiích, aby tento podvodník dále nevyužíval důvěřivosti lidí.
Pokud by se k těmto krokům, které v případě nevyřešení věci hodlám učinit chtěl někdo z uživatelů připojit, může se mi ozvat na email helena.roubickova@gmail.com.


Požadované řešení

Ukončení členství a vrácení neoprávněně inkasované a předem nedohodnuté částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2019 10:24, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.

Institut hromadné žaloby český právní řád bohužel ještě nezná. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.2.2019 17:22, před 6 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.3.2019 20:26, před 6 lety


Helena Roubíčková

Dnes jsem společnosti odeslala email v níže uvedeném znění a o odpovědi společnosti budu infork´movat zde.

Vážený pane Haváčku,
reaguji na informaci z webu vasestiznosti.cz, kde mi bylo doporučeno Vás kontaktovat.
Pro shrnutí:
Dne 16.1.2019 jsem aktivovala za částku 156,- Kč premiové členství na Singles50 pod registračním emailem .............com. Dne 19.2. bylo mi z účtu neoprávněně inkasována částka 2.247,-Kč. Jakmile jsem to zjistila, emailem jsem se 21.2. ohradila prosti stržené částce a požadovala její vrácení s tím, že členství jsem vypověděla emailem již 1.2.2019. Bylo mi sděleno, že je mojí chybou, že jsem se nepřečetla podmínky úhrady a stržená cena je standardní, a že jsem nedodržela podmínky výpovědi, s dokladem o souhlasu s inkasem, který je však pouze prázdným printscreenem obrazovky.
K tomuto postupu a důkazu, který je údajně podkladem pro další inkaso mám několik výhrad:
1. v prtscr nejsou uvedeny moje platební údaje, čímž se tento důkaz stává bezpředmětným. Přiložený printscreen jste mohli udělat kdykoliv, u jakéhokoliv zákazníka.
2. i v případě, že by tento prinstcsreen uváděl tyto údaje, není to v žádném případě prokazatelným souhlasem k inkasu z účtu, protože postrádá jakýkoli projev souhlasu s inkasem z mé strany. Informace obsahuje pouze údaj o prolongaci a ceně, nicméně postrádá zásadní údaj o tom,jak bude cena uhrazena a zákazník není nijak informován o tom, že si Vaše společnost bude částku sama inkasovat, případně za jakých podmínek, a prokazatelný souhlas s tímto postupem.Odkaz na informaci ve VOP není dostačující.
3. nikde na mém profilu nelze dohledat informaci o úhradě, způsobu úhrady a období, na jaké bylo členství prodlouženo, tj. konkrétní datum a cena, ani jsem o této skutečnosti nebyla z Vaší strany prokazatelně informována. Současně nelze nikde na Vašich stránkách dohledat ceník služeb.Tímto postupem je porušeno ustanovení § 12 zákona č. 643/1992 Sb. zákona o ochraně spotřebitele, § 13 zákona č. 526/1990 Sb., o cenách a § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
4. s ohledem na ustanovení čl. 9 odst., kde uvádíte, že "Námitky proti výši nákladů odepsaných z účtu nebo vyfakturovaných nákladů musí zákazník písemně vznést vůči Singles50 a zdůvodnit do šesti (6) týdnů po odepsání reklamovaných nákladů z účtu, popř. po obdržení faktury. Jestliže zákazník nevznese během této šestitýdenní lhůty odůvodněné námitky, jsou náklady odepsané z účtu, popř. vyfakturované náklady pokládány za schválené." Námitku jsem vznesla ve stanovené lhůtě a odůvodnila ji, což jste neakceptovali a odkázali pouze na VOP.
K funkcionalitě Vaší seznamky se nebudu vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že jsem profil navštívila pouze několikrát, i přes "prémiové" členství se mi fotografie "uživatelů" nezobrazovaly a o "fake" profilech se nechci vyjadřovat. Z tohoto důvodu pro mě tato seznamka ztratila význam a chtěla jsem profil včas zrušit, což se mi bohužel díky velmi dobře skrytým možnostem nepodařilo.
Zarážející je totiž skutečnost, že než se zákazník dostane ke stránce, kde je k dispozici výpovědní formulář, musí třikrát kliknout na odkaz na konci věty " V zájmu úpravy Vašeho předplatného prosím klikněte zde."To lze kvalifikovat jako bránění spotřebiteli vypovědět smlouvu a tím je spotřebitel zkracován na svých právech. což je i můj případ. Vzhledem k tomu, že se mi napoprvé nepodařilo dostat se k výpovědnímu formuláři, poslala jsem výpověď prostým emailem, který jak uvádíte, jste neobdrželi a ani neakceptujete. Zaslání doporučeného dopisu na adresu v Lucembursku odmítám, jestliže je možné smluvní závazek uzavřít elektronicky, musí obchodník zákazníkovi tuto možnost umožnit průhledným způsobem, informovat jej o tom a stejným způsobem umožnit ukončení tohoto závazku, čímž se Váš požadavek stává neoprávněným.

Jako vstřícný krok navrhuji, že uhradím částku za prémiové členství poměrnou částí fakturované částky do doby podání výpovědi, tj., za období od 19.2. do 5.3.2019, což odpovídá částce 374,50 Kč, částku 1872,50 žádám vrátit na účet ..... (karta k účtu je již blokovaná). V opačném případě budu neoprávněné inkaso řešit za pomoci oprávněných orgánů. Přikládám scan výpovědi datované k 5.3.2019.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2019 05:55, před 6 lety

Stížnost tedy přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby zde mohla případně informovat o výsledku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.3.2019 20:15, před 6 lety


Helena Roubíčková

Dnes mi byla společností zaslána ve dvou emailech dopověď jak na žádost o vrácení ukradené částky, tak na ukončení poskytování služeb. V jednom emailu potvrzují výpověď a ukončení poskytování služeb k 16.5, znění druhého a jimi zaslanou přílohu a svou odpověď přikládám. Podotýkám, že přiložené potvrzení o platbě je na částku 156,-Kč za první zkušební měsíční premiové služy, potvrzení o další platbě na částku 2247,- Kč zřejmě neexistuje. Prapodivné odpovědi vždy stejného znění v polštině byly z mého profilu smazány, zřejmě aby nebylo možné prokázat podvodné profily a odpovědi. Obchodník se stále odpolává na VOP, které však nijak blíže neupravují cenu a způsob platby za slzžby, ani uzavření obchodního vztahu. Prosím Dtest o stanovisko.

Email spol. Be2:

Přijali jsme Vaši zprávu adresovanou našemu dTest kontu.

Mějte prosím na paměti, že jste souhlasil s Všeobecnými obchodními podmínkami Singles50 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 16/01/2019. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby (v příloze).

Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).

Jelikož nebyla přijata včasná a řádná vypověď Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.

Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email s potřebnou přílohou, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu.

Moje odpověď:
Vážení,
vaše vyjádření je naprosto zcestné. Pokud byste si pozorně přečetli můj email, s ohledem na formulaci Vaší odpovědi mám za to, že jste se jej číst nenamáhali, věděli byste, že nerozporuji podání informace o automatické prolongaci, ale způsob, jakým jste z mého účtu a bez mého souhlasu ukradli částku 2.247,- Kč. Přiložený printcreen dokládá pouze prvotní platbu za zkušební období ve výši 156,- Kč, není však doložením zákonnosti počínání vašeho portálu a ani podkladem pro oprávněnou další platbu, kterou rozporuji.
Odkaz na seznámení s VOP je nesmyslný, protože ty pouze v obecné rovině upravují podmínky členství, není v nich ani stanovena cena za tříměsíční členství, ANI ZPŮSOB JEHO ÚHRADY. Pokud se chcete hájit tím, že jsem úhradou souhlasila s uzavřením smlouvy, podotýkám, že úhrada nebyla oboustranně odsouhlasená, tudíž tento krok je právně neplatný.
OPAKUJI, že nikde není dohledatelná doba, za kterou jste si inkasovali výše uvedenou částku 2.247,-Kč, nikde ani ve VOP není upraven způsob platby za vámi poskytnuté služby, ani skutečnost, že si Vaše společnost bude inkasovat platby ze zákaznických účtů sama.
Tímto jednáním jste porušili zákonná ustanovení, na která jsem upozorňovala v minulém emailu a podruhé je opakovat nebudu.

Z důvodů, které jsem již uváděla považuji jakoukoli smlouvu mezi mnou a vaší společností za neplatnou, tudíž nebyl důvod cokoli vypovídat, současně jsem neměla povinnost cokoli platit.

Vzhledem k vašemu postoji k celé záležitosti beru zpět svůj vstřícný krok, tj, uhrazení poměrné částky za "využité dny" a žádám vrácení teď už celé částky.
Lhůtu na vrácení stanovuji do 11.3.2019. Pakliže se do tohoto data nevrátí ukradená částka na můj účet, předávám vše k prošetření Policii ČR a následně podám návrh na zahájení soudního řízení proti Vám. Ujišťuji Vás, že jsem ochotna v tomto případě výdaje soudního jednání nést už z principu, abych vaší společnosti zabránila v další trestné činnost. Ostatním institucím, tj. ČOI a ESC jsem už záležitost ohlásila a nadále je budu informovat o jejím průběhu. Současně jsem předala podnět veřejnoprávním médiím, aby o Vašich praktikách informovala a varovala před vámi širší veřejnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2019 19:19, před 6 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.5.2019 12:29, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.