Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, prosím o vyjádření jestli se dodavatel, v tomto případě internetový prodejce Alza.cz a.s., zachoval správně.
Dne 21.2. jsem uskutečnila čtyři objednávky a to 2* tablet a 2* mobilní telefon, s použitím slevového kuponu, který se v objednávce promítl do konečné ceny a objednávky mi byly potvrzeny, dvě z nich jsem okamžitě uhradila online, dvě jsem zadala s platbou při převzetí zboží. Internetový obchod mi následující den zaslal u třech těchto objednávek potvrzení o doručení na pobočku s možností okamžitého vyzvednutí. U čtvrté objednávky mělo proběhnout dodání tentýž den večer. Na pobočku jsem se dostavila ten stejný den ve večerních hodinách a bylo mi sděleno, že všechny moje objednávky byly stornovány z důvodu zadání nevyhovujícího slevového kódu. Podmínky užití kódu jsem momentálně na webových stránkách nenašla a pokud mi byl u objednávky zohledněn a prodejcem objednávka potvrzena, beru ho jako vyhovující. Je tedy postup obchodu v tomto případě správný? Děkuji za odpověď V. Járová
2* tablet, 2* mobilní telefon
Zboží dodat s avizovanou slevou.
|
Tweet |
V daném případě by bylo potřeba posoudit podmínky akce společnosti. Jestliže spotřebitel měl možnost se seznámit s podmínkami, které podmiňují užití slevy (informace o podmínkách byly přiloženy spolu se slevovým kódem), nemůže se potom domáhat nesplnění závazku z důvodu administrativní chyby (možnosti uznání kupónu systémem společnosti na jiné zboží). Podmínky akce lze najít na stránce: https://www.alza.cz/srotovne-na-herni-konzole-xbox-one
Opačný případ by nastal v momentě, kdy spotřebitel nebyl řádně o podmínkách akce srozuměn (neměl k nim přístup) a akce sloužila pouze k nalákání zákazníků. Takové jednání by mohlo být vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.