Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v září roku 2018 jsem proveld změnu dodavatele elekriky od současného dodavetele Centropol Energy, a.s. na E.ON Energie, a.s., kdy nového distributora jsem zplnomocnil k zastupování při změně dodavatele a po sepsání všech potřebných dokumentu jsem čekal na změnu. Výpověď byla k datu 20.03.2019 a pod nového dodavatele jsem měl přejít 21.03.2019. Dne 21.02.2019 jsem obdržel dopis od E.ON Energie, a.s., kde mi sdělili, že současný dodavatel odmítl provést změnu s tím, že nesplňuji nějaké podmínky. Ve smlouvě mám ujednání na dobu určitou vždy 36 měsícu od podpisu smlouvy. Smlouvu jem sepsal dne 20.03.2013, tudíž dle mého vědomí, jsem splňoval vše potřebné ke změně dodavatele a vše jsem řešil v dostatečném předstihu t.j. min 5 měsícu dopředu. Voilal jsem do zákaznického centra Centropol, kde mi operátorka sdělila, že smlouva nebyla ukončená z důvodu, že platnost smlouvy nemám do 20.03.2019, ale do 20.05.2019. Vzhledem k tomu, že jsem byl o tomto informován dne 21.02.2019, není v mích silách, abych smlouvu v zákoné lhůtě třech měsícu vypověděl. Toto bylo zřejmé účelové jednání podvodníku z Centropolu. Dále mě zarazilo, že smluvu u Centropolu mám do 20.05.2019 a né do 20.03.2019. Proto ojsem zažádal o kopii smluvi, která mi byla následně adresována. Po shlédnuti kopie jsem zjistil nesrovnalosti ve smlouvě, kdy o proti mé původni, jsou tam dle mě nezákonné změny a jsou tam připisované nové skutečností a to jak jiná adresa odběratele, způsob platby, identita zhotovitele, jiný podpis partnera, sloupec změna současného dodavatele a další jiné nesrovnalosti, atd.. Mám za to, že smlouva je neplatná, neboťi podpis na smlouvě není můj.
Prosím o sdělení, jak dále mám postupovat při výpovědi smlouvy. Děkuji a s pozdravem.
Prosím o sdělení, jak dále mám postupovat při výpovědi smlouvy. Děkuji a s pozdravem.
|
Tweet |
Pokud společnost opírá svá tvrzení o určitý dokument, měla by být způsobilá prokázat jeho pravost. Pokud spotřebitel ukončil závazek řádně dle smlouvy (svého znění), nemůže mu společnost v přechodu k jinému dodavateli bránit.
V daném případě doporučujeme spotřebiteli podat podnět k prošetření popsaného jednání podnikatele příslušnému státnímu dozorovému orgánu, tedy Energetickému regulačnímu úřadu, který poskytuje veřejnoprávní ochranu v dané oblasti podnikání. Působností řešení těchto sporů se zabývá odbor právní ochrany spotřebitele. Podnět Energetickému regulačnímu úřadu lze podat i v případě podezření na užívání nekalých a agresivních obchodních praktik ze strany dodavatele elektrické energie. Úřad je zároveň v určitých případech oprávněn rozhodovat spory mezi zákazníky a dodavateli. Shledá-li pochybení, uloží dodavateli pokutu či přijme jiná opatření. Více informací o mimosoudním řešení sporů při Energetickém regulačním úřadě je možné vyhledat na webové adrese http://www.eru.cz/search?p_p_auth=pMVGa1o0&p_p_id=101&p_p_lifecycle=0&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_101_struts_action=%2Fasset_publisher%2Fview_content&_101_assetEntryId=3474596&_101_type=content&_101_urlTitle=4591613&redirect=http%3A%2F%2Fwww.eru.cz%2Fsearch%2F-%2Fmy-search%2Fmy-search%3F_search_WAR_erusearch_keywords%3Dmimosoudn%25C3%25AD%26_search_WAR_erusearch_action%3Dsearch&inheritRedirect=true.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.