Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 25.2. 2019,pošta v Týnci nad Sázavou předala zásilky, které byly adresovány na mé jméno, mé matce. Byly to balíky uložené na poště, které jsem si měla osobně vyzvednout. Výslovně si nepřeji, aby balíky dostávala neoprávněná osoba a žádám nápravu.
Děkuji
Číslo jedné ze zásilek NP0025157432X
Požaduji, aby se toto již nestávalo a odpovědná osoba byla poučena a potrestána
|
Tweet |
Dle poštovních podmínek jsou stanoveny následující podmínky pro vydání poštovní zásilky, je-li adresátem fyzická osoba: Poštovní zásilku Česká pošta vydá: adresátovi, který předloží / nepředloží Výzvu a prokáže se osobním dokladem, nebo fyzické osobě, která předloží / nepředloží Výzvu, prokáže se osobním dokladem a dále prokáže, že je zmocněnec adresáta, a to předložením elektronického průkazu příjemce k Zákaznické kartě nebo papírového průkazu příjemce nebo ověřené plné moci, zákonný zástupce adresáta (mladšího 15 let, příp. adresáta, jehož svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilý k úkonům souvisejícím s dodáním) nebo zmocněnec zákonného zástupce adresáta, nebo fyzické osobě, která nepředloží Výzvu, ale prokáže, že je manžel/manželka, registrovaný partner/partnerka adresáta, a to předložením osobního dokladu, ve kterém je adresát jako manžel/manželka, registrovaný partner/partnerka uveden (pokud to adresát písemným prohlášením nezakázal).
Pokud pošta nedodá zásilku v souladu s uzavřenou smlouvou a poštovními podmínkami, lze uplatnit reklamaci dodání (čl. 40).
Pokud by spotřebiteli vznikla škoda jako přímý důsledek porušení povinnosti pošty, bude pošta odpovědna za škodu takto vzniklou. Provozovatel poštovních služeb odpovídá za škodu vzniklou při poskytování poštovních služeb v rozsahu stanoveném zákonem o poštovních službách a poštovními podmínkami.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Jedná-li se o opakované porušení, doporučujeme podat podnět k provedení kontroly Českému telekomunikačnímu úřadu, který je dozorovým orgánem v oblasti poskytování poštovních služeb.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.