Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 13. září 2018 jsem u společnosti O2 zakoupila nový telefon značky Huawei Y5. Telefon jsem koupila v prodejně O2 na adrese Ningrova 10, 397 01 Písek. Pořizovací cena byla 2995 Kč, přičemž prodejce mi předem nabídl bonus na pořízení telefonu v hodnotě 2500 Kč. Během vánočních svátků 2018 se mi stalo, že telefon přestal zobrazovat většinu kontaktů, zobrazoval jen některé (až když jsem dala telefon do reklamace a používala jsem jiný, došlo mi, že načítal kontakty pouze ze SIM 2 a ne ze SIM 1). Tak se to střídalo, žádnou zákonitost, kdy zobrazuje kontakty všechny a kdy jen některé, jsem nevysledovala. Do telefonu jsem si navíc nainstalovala pouze aplikaci Mapy. 11. ledna 2019 jsem telefon reklamovala. 17. 1. byla reklamace vyřízená a dostalo se mi od prodejce vyjádření servisní společnosti Britex, že jim se závada neprojevila. Telefonovala jsem do této společnosti a paní mi sdělila, že pokud se to znovu stane, mám si zaznamenat souvislosti, kdy k tomu došlo. Po týdnu používání telefon znovu přestal načítat kontakty ze SIM 1. 5. 2. jsem znovu telefon odnesla reklamovat a požadovala jsem (po konzultaci s poradnou dTestu) odborný posudek, zda telefon byl či nebyl vadný už při koupi. 8. 2 byla reklamace vyřízená se stejným výsledkem - závada se neprojevila. Po 4 dnech používání se mi projevila znovu stejná závada, tedy potřetí. Znovu jsem telefonovala na poradenskou linku dTestu a konzultovala postup. Podotýkám, že když byla SIM 1 v jiném telefonu, tento problém nenastal.
Výrobce: Huawei, model: Dura-L21, IMEI: 860168040354536, S/N: BRE9K18708908755
Ráda bych, aby se mi dostalo požadovaného odborného posudku o tom, zda závada na přístroji byla nebo nebyla již v době zakoupení. Toto vyjádření jsem po telefonické konzultaci s poradnou dTestu požadovala při 2. reklamaci. Vadí mi, že reklamace je vyřízená vždy během několika dnů s vyjádřením, že se závada neprojevila, když jsem poprvé uvedla, že se mi projevila po 3 měsících užívání a podruhé po týdnu užívání. Opravdu nemám zapotřebí si tuto závadu vymýšlet, dost mě nebaví chodit do prodejny, trávit tím čas a ještě si za jistinu 2000 Kč půjčovat jiný telefon (už mě to celé stálo dost času a energie). A mít telefon, který nezobrazuje kontakty, tudíž nevím, kdo mi volá, je dost nekomfortní. Požaduji výměnu za bezvadný telefonní přístroj.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Městský soud v Brně v rozhodnutí s č. j. 36 C 240/2014-39 k tomu uvedl, že vyvrácení domněnky leží právě na prodávajícím v rámci 30 denní lhůty k vyřízení reklamace, přičemž by to měl udělat nejlépe znaleckým posudkem.
Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
průběh reklamací jsem prověřil přímo s kolegy, kteří to má na starost, přičemž ani v jednom případě posouzení se reklamovaná vada neprojevila. Odborný posudek byl tedy z naší strany zajištěn autorizovaným servisním střediskem.
Máte-li zájem, můžeme řešení reklamace pohlídat a případně klidně zajistit dlouhodobější test ze strany střediska. Stačí, když telefon reklamujete a následně nám na info@o2guru.cz pošlete popis potíží, případně odkaz na stížnost zde a číslo reklamačního protokolu.
S pozdravem
Petr Mišurec, Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
děkuji za vyjádření.
Zamítnutí reklamace se zdůvodněním, že se vada neprojevila, nepovažuji za vypracování znaleckého posudku, který by popřel nebo potvrdil vadnost výrobku již při zakoupení.
Mě bohužel telefon po několika dnech používání nenačítá kontakty ze SIM 1.Tedy abych byla přesná - poprvé se to stalo po 3 měsících užívání (po zakoupení), podruhé po týdnu používání (po první reklamaci) a potřetí po 3 dnech používání (po druhé reklamaci). Vyjádření servisního střediska bylo v obou případech vyřízené během několika málo dní, z čehož vyplývá, že asi nemohlo proběhnout dlouhodobé testování přístroje. Mě telefon nefunguje, jak má, a už mě to štve. Opravdu nemám zapotřebí si závadu vymýšlet, stálo mě to už poměrně dost nepříjemností, energie i času, který je drahý. Požaduji proto výměnu za plně funkční přístroj.
Pokud servisní středisko potřebuje ode mě nějaké doplňující informace, může mě samozřejmě kontaktovat.
Jinak nabídku společnosti O2 pohlídat řešení reklamace přijímám, takže vzápětí odešlu e-mail s popisem potíží.
S pozdravem
Karolína Kubíková
Dobrý den,
děkujeme za zaslání podrobností vč. čísla reklamačního protokolu na e-mail, veškeré podrobnosti jsem již předal kolegům a následně Vás budu informovat.
Co se týče posudku, tak v ve vyjádření (Servisním listu) je v popisu podrobný popis opravy, který lze považovat za odborný posudek.
Každopádně platí to, že průběh testování budu u současné reklamace s kolegy osobně hlídat tak, následně Vás budu kontaktovat na e-mailu.
S pozdravem
Petr Mišurec, Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
prosím o vyjádření dTestu, zda vydané servisní listy (zasílám v příloze) se dají považovat za odborné posudky vypovídající o tom, že výrobek byl při zakoupení vadný nebo nebyl - v první reakci společnosti na mojí stíženost je uvedeno, že odborný posudek byl zajištěn autorizovaným odborným střediskem.
Předem děkuji za vyjádření.
S pozdravem
Karolína Kubíková
PS: Jde mi připojit pouze jedna příloha, mohu samozřejmě poslat i servisní list z 1. reklamace
Strohé konstatování o dvou větách, že vada se během testování neprojevila a že přístroj má odpovídající parametry udávané výrobcem, nelze dle našeho názoru považovat za dostatečné odůvodnění zamítnutí reklamace v době do 6 měsíců od převzetí věci. Spotřebitelce přesto doporučujeme přesně popsat, za jakých situací se vada projevuje a její projev natočit a dodat společnosti. Pak již bude argument, že se vada neprojevila při testování v servisu zcela irelevantní.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den,
dle vyjádření kolegů byl odborný posudek z naší strany zajištěn autorizovaným servisním střediskem. Samozřejmě současnou reklamaci, jak jsem již psal, hlídáme a budeme Vás informovat. Nemáme problém samozřejmě vše prověřit znovu, pokud nám pošlete přesný popis závady a ideálně i nahrávku. Věřím však, že po vyřešení reklamace nebude třeba těchto možností využít.
S pozdravem
Petr Mišurec, Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
děkuji dTestu i společnosti O2 za vyjádření.
Závadu jsem se snažila podrobně popsat ve své stížnosti. Kdy a za jakých okolností se projevuje, jsem popisovala při reklamacích. Mohu tedy zde ještě podrobně popsat situaci, ale nahrát nyní nic nemohu, protože jsem přístoj potřetí reklamovala.
Poprvé se závada projevila zhruba 3,5 měsíce od zakoupení. Telefon někdy zobrazoval všechny kontakty a někdy jen asi 30 (což byly kontakty uložené v telefonu). Do telefonu jsem navíc měla nainstalovanou pouze aplikaci Mapy. Zákonitost jsem žádnou nevysledovala, telefon na noc vypínám a někdy po zapnutí tam byly všechny kontakty a někdy ne.
Po týdnu používání po reklamaci a vyjádření servisního střediska, že se vada neprojevila, začal telefon fungovat stejně - po zapnutí tam někdy kontakty byly a někdy ne. Tentokrát jsem si ani mapy nenainstalovala. Telefon to začal dělat poté, co jsem se přihlásila do svého účtu na Gmailu.
Potřetí se závada projevila 4 dny poté, co byla reklamace neuznána s vyjádřením servisního střediska, že se závada neprojevila. Ani jsem se nepřihlásila do svého účtu ani jsem neinstalovala žádnou aplikaci.
Tudíž já vím, že zpráva servisní společnosti NENÍ ODBORNÝM POSUDKEM! JIM SE ZÁVADA NEPROJEVUJE A MĚ JO? Fakt nemám zapotřebí si to vymýšlet a přidělávat si takhle starosti! Podotýkám, že když byla SIM karta v jiném telefonu, nestalo se to.
Nicméně doufám, že teď už bude reklamace vyřešena.
S pozdravem
Karolína Kubíková
Dobrý den,
děkuji za upřesnění. Rád bych Vás informoval o průběhu reklamačního řešení. Telefon již detailně testujeme, zatím se závada opět neprojevila.
Taky je možné, že je chyba spojena s Google účtem. Doporučím vám kouknout po internetových fórech, kde se podobná závada řeší.
S pozdravem
Petr Mišurec, Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
děkuji Vám za zprávu. Telefon při první reklamaci přestal zobrazovat kontakty poté, co jsem byla asi 3 měsíce přihlášená ke svému účtu. Podruhé přestal zobrazovat kontakty poté, co jsem se přihlásila na svůj účet. Potřetí je přestal zobrazovat, aniž bych se vůbec na účet přihlašovala, takže si nemyslím, že by to souviselo s Google účtem. A se sim kartami taky ne, protože ty v jiném telefonu normálně fungovaly a fungují. Trvám na tom, že když nějakou dobu telefon zobrazuje kontakty ze sim a najednou, bez nějakých vysledovatelných souvislostí, přestane, je někde v telefonu závada, přijde mi to logické. Na diskuzní fóra jsem se teď dívala, v těch, co jsem našla, se řeší problémy trochu jiné, úplně stejný jsem neobjevila. Nicméně je mi jasné, že řešením je dát si kontakty na svůj Google účet nebo rovnou do telefonu.
S pozdravem
Karolína Kubíková
Dobrý den,
vězte, že reklamaci řešíme důkladně, a to i z toho důvodu, že podobnou potíž jsme nezaregistrovali. Dáme vědět přímo do mailu s dalším postupem :-)
Mějte fajn víkend!
Petr Mišurec, Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
dobře, děkuji za zprávu.
S pozdravem
Karolína Kubíková
Na žádost spotřebitelky stížnost přeřazujeme zpátky na ní, aby měla možnost na vývoj případu reagovat.
Dobrý den,
posílám informace, jak se situace vyvinula při třetí reklamaci.
Telefon jsem si před týdnem vyzvedla z reklamace, spolu s ním ze servisního pracoviště přišel popis toho, jak se telefonem zabývali (viz příloha) - závada se neprojevila. Testování bylo uzavřeno s tím, že doporučují vyměnit SIM kartu.
Hned na prodejně jsem požádala paní, jestli by mi mohla importovat kontakty ze SIM 1 do telefonu, abych tedy nemusela řešit problém, že mi telefon nezobrazí kontakty. Hned po vložení SIM do telefonu a zapnutí nebyly načteny kontakty ze SIM 1. V počítači načíst šly, takže mi je paní do telefonu nahrála přes počítač. Domluvily jsme se, že si SIM 1 zatím ponechám, protože s výjimkou toho, že nenačítá kontakty, funguje. V jiném telefonu (chytrém i obyčejném tlačítkovém) fungovala úplně bez problémů. Takže to vypadá, že problém je někde v komunikace mezi touto SIM kartou a tímto telefonem (a ne jen v samotné SIM kartě). Aktuálně tedy není co řešit, když mám kontakty v telefonu. Někdy vidím, že jsou načtené i ze SIM (všechny jsou tam 2x), někdy se nenačtou a mám tam jen ty v telefonu.
Děkuji za možnost využít služby Vaše stížnosti.
S pozdravem
Karolína Kubíková
Děkujeme spotřebitelce za vyjádření a společnosti za přístup. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost stížnost uzavřít a udělit hodnocení.
Hodnocení:
Komentář: Jsem ráda, že při 3. reklamaci se společnost problémem zabývala a telefon mi nebyl vrácen po pár dnech s konstatováním, že se vada neprojevila.
Jsem ráda, že jsem se mohla obrátit na službu dTestu Vaše stížnosti.
Pokud jde o výsledek - když mám kontakty v telefonu a SIM 1 jinak funguje, tak není co řešit. Asi je ten můj problém, který se vyskytl, neobvyklý a není zcela jasné, v čem přesně vězí. Alespoň pracovníci na pobočce říkali, že se s tím ještě nesetkali.