Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
naše maminka M. B. (jméno viz referenční údaje, obdržela upozornění ze dne 19.2.2019, číslo upomínky 407239-XO219 ze dne 19.2.2019 za neuhrazené vyúčtování v předepsaném náhradním termínu splatnosti. Bohužel v té době jsem byl na dovolené a maminka čekala s úhradou až na můj návrat. Vzhledem k jejímu věku 90 let se chybička může vloudit. Chápu Váš postoj, avšak cena ve výši 181,50 Kč při pravidelné výši platby ve výši 299,- Kč měsíčně, je dosti zarážející. Nicméně také vím, že máte položku za upomínku v ceníku stanovenou bez ohledu na výši dlužné částky. Proč ale píši? V tomto měsíci jsme čekali cca 3 dny za odstranění poruchy na této pevné lince než byla provedena oprava (závada byla na spojovacím kabelu, odstraněna až na místě technikem). První zpráva o odstranění poruchy přišla na mobil (mob. 1 - viz ref. údaje) s tím, že bude odstraněna do 30ti hodin. To se nestalo, další pokus na druhý mobil (mob. 2 - viz ref. údaje) se opakoval. Manžel se pak technika dotazoval na kompenzaci za nemožnost používání telefonu a žádnou odpověď neobdržel. Rovněž jsme psali požadavek na odstranění poruchy přes Vaše o2 stránky bez písemné odpovědi. Takže se situace obrátila, bohužel my nemáme možnost Vaši společnost penalizovat. Teď k tomu máte příležitost a žádáme o zrušení tohoto poplatku za pozdní úhradu vyúčtování.
Děkuji.
Miroslava Beranová
Upozornění - upomínka č. 407239-X0219 pevná linka 233 311 988
Odpuštění poplatku ve výši 181,-50 Kč za náklady spojené s vyhodnocením a odesláním upomínky na pevné lince 233 311 988.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka byla v prodlení s platbou vyúčtování a společnost zasílala upomínku, je oprávněna si dle bodu 10 ceníku (https://www.o2.cz/file_conver/616483) účtovat poplatek za odeslání upomínky při prodlení s úhradou vyúčtování 181,50 Kč.
Co se týká řešení poruchy, pokud nebylo možné službu využít nebo ji využít jen částečně, kvůli závadě na straně společnosti, je společnost povinna zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.
Zákazník by měl v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u společnosti reklamovat a žádat nápravu (požadovat přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem). Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se zákazník do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Hezký den,
k vystavení upomínky dochází automaticky systémem, který kontroluje datum splatnosti a úhradu, pokud pak není provedena úhrada ani po opakované výzvě, pak dojde k vystavení písemné upomínky, která je zpoplatněna. Konkrétně v případě vaši maminky došlo k úhradě až 21 dnů po splatnosti faktury, do budoucna bych tak případně doporučila nastavit inkasní způsob platby, a byla úhrada prováděna automaticky.
V systémech také vidím, že hlášená porucha byla řešena od 11. 2. do 14. 2. 2019, těmto 3 dnům odpovídá poplatek ve výši 30 Kč, který by byl standardně odečten z vyúčtování. Nicméně v rámci vstřícnosti a zachování dobrých obchodních vztahů na základě vaši žádosti vám odečteme z následující faktury poplatek za upomínku také jako kompenzaci za vzniklé technické potíže. Stávající fakturu by bylo zapotřebí uhradit v plné výši, jelikož částka 181,50 Kč by byla odečtena z následující vystavené faktury.
Souhlasíte s tímto řešením?
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den, děkujeme za vstřícnost a pochopení. Vaše reakce nás potěšila a souhlasíme s nabízeným řešením.
M. Beranová
Hezký den,
díky za potvrzení, částku 181,50 Kč zaúčtovanou v poslední vystavené faktuře jsem zadala k odečtení z následujícího vyúčtování.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Děkujeme, jsme s vyřízením stížnosti jednoznačně spokojeni.
Příjemný den.
M. Beranová
Spotřebitelka nám zaslala následující doplnění stížnosti:
Dne 5.3. jsme uhradili paušální platbu ve výši 299,- Kč včetně vyměřeného penále ve výši 181,50 Kč, VS 5108927267, tj. celkovou částku ve výši 480,50 Kč. V rámci vyřízení stížnosti nám bylo přislíbeno, že v příštím vyúčtování nám bude penále odúčtováno. Bohužel se tak nestalo a ve vyúčtování č. 5110925067, zákaznický účet č.0000142589 byly omylem uvedeny základní o2 služby ve výši 480,50 Kč místo paušálu 299,- Kč. Sice sleva na o2 služby ve výši 181,50 Kč byla uvedena, ale měli jsme uhradit pouze 299 - 181,50 Kč, tj. pouze 117,50, a ne požadovaných 299,- Kč, protože tak byste nám žádné penále neodpustili.
Vyúčtování pevné linky 233 311988 za období 16.2.-15.3.2019
Opětovné odúčtování penále přislíbené v předchozím vyřízení stížnosti.
Zákaznický účet č. 0000142589, číslo vyúčtování 5110925067
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Hezký den,
částka 181,50 Kč za vystavenou upomínku k faktuře 5104947203 vám byla v rámci vstřícnosti odečtena, tak jak jsme se dohodly z následného vyúčtování VS 5110925067 tak, jak jsme se dohodly. Nicméně toto vyúčtování zahrnuje opět poplatek za upomínku k faktuře VS 5106962864, jež byla rovněž uhrazena po datu splatnosti, k úhradě 22.2.2019, i přestože datum splatnosti bylo nastaveno na 15.1.2019.
Je mi líto, ale vzhledem k prodlení v úhradě faktury VS 5106962864 je tato upomínka vystavena správně.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den,
děkuji za rychlé vyřízení. V podstatě se nejednalo o stížnost, ale pokračovala jsem v korespondenci vztahující se k zákaznickému účtu. Kontrolou účtů jsem zjistila, že opravdu upomínka k fa VS 5106962864 nebyla z naší strany uhrazena. Vycházela jsem jen z té druhé upomínky, proto jsem očekávala nižší platbu v tomto měsíci, o další upomínce jsem nevěděla. Nicméně, aby již nedocházelo k pozdním platbách, zřídili jsme mamince účet a zajistili Vámi doporučovaný způsob inkasního placení.
S pozdravem
M. Beranová
Hezký den,
děkuji za pochopení, inkasní platbu je zapotřebí zaznamenat také v našich systémech, pokud má maminka přístup do Moje O2, pak je možné inkaso nastavit tam v záložce Vyúčtování - Nastavení vyúčtování.
Případně vám s tím pomůžeme, v tom případě bych doporučila nás kontaktovat emailem na adrese info@o2guru.cz, abychom zde neuváděli maminčino číslo účtu.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
vše již v pořádku, máme zajištěné inkaso z účtu, takže již žádné platby prostřednictvím fa nebudou probíhat. První platba již proběhla tento měsíc.
S pozdravem
M.Beranová
Stížnost na základě výše uvedeného vyjádření uzavíráme.