Společnost


KIWE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#30964Porušování zákona v reklamačním řízení

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 roky 11 měsíců 19 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
27.02.2019, před 6 lety

Jana Koutská

Znění stížnosti

11. 12. 2017 jsem jako spotřebitel v internetovém obchodě KitchenStyle zakoupila čtyřhranné struhadlo Microplane za cenu 1196 Kč.
Po necelém roce se uvolnila kovová část na držadle struhadla, což významně omezovalo jeho funkčnost a při dalším používání hrozilo zranění.
Kontaktovala jsem tedy 22. 11. 2018 e-mailem prodejce, ten si vyžádal fotografie poškozeného výrobku a následně požádal o odeslání k posouzení.
V e-mailu ale uvedl adresu, která dle Obchodního rejstříku nebyla u společnosti nikde vedena ani jako provozovna a nepůsobilo to na mě věrohodně. Navíc se na webu společnosti adresy velmi často mění (v listopadu adresa do Plzně, v prosinci do Rychnova nad Kněžnou, nyní je uvedena pražská adresa).
Využila jsem tedy svého zákonného práva a výrobek zaslala dne 27. 11. 2018 na adresu sídla společnosti KIWE s.r.o.
Zásilku si ale společnost nevyzvedla a vrátila se mi zpět. Kontaktovala jsem znovu společnost KIWE s.r.o. e-mailem, údajně je pošta o zásilce neinformovala a nemohli ji tedy vyzvednout. Na webu České pošty jsem se ale v sekci Sledování zásilek dozvěděla, že mají vlastní odnos, tedy pošta klienta neinformuje, ale on je povinen si sám doručené zásilky na pobočce pošty hlídat a přebírat (dle vysvětlení České pošty).
Požádala jsem tedy společnost KIWE s.r.o., aby si objednali přepravní společnost a zásilku si na mé adrese vyzvedli sami. To odmítli a trvali na zaslání, tentokrát na jinou, opět nikde neuvedenou, adresu.
Po marném uplynutí lhůty k reklamaci jsem po konzultaci s právním oddělením dTestu na adresu společnosti KIWE s.r.o. odeslala doporučeným dopisem dokument Odstoupení od smlouvy a Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací včetně všech zákonných příloh. Ani tuto zásilku společnost nepřevzala.


Produkt

Čtyřstranné struhadlo, Microplane Kód: 34019, kupní cena 1196 Kč


Požadované řešení

Od společnosti požaduji vrácení kupní ceny v důsledku odstoupení od smlouvy, náklady na odeslání zboží k reklamaci a náklady za odeslání nepřevzatého doporučeného dopisu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2019 11:30, před 6 lety

Dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodávající na vyřízení reklamace včetně odstranění vady 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí lhůty se pak považuje za podstatné porušení smlouvy, které spotřebitelce umožňuje na základě § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy.

Odstoupila-li spotřebitelka od smlouvy, ruší se smlouva od počátku. V takovém případě je prodávající povinen vrátit spotřebitelce přijaté peněžní prostředky. Nevrátí-li prodávající spotřebitelce přijaté peněžní prostředky ani poté, co jej k tomu spotřebitelka vyzvala, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitelka může navíc žádat zákonný úrok z prodlení.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2022 12:58, před 3 lety

Společnost nám dodatečně zaslala následující vyjádření:

"1. Paní Koutská nám oznámila záměr reklamovat struhadlo.

2. My jsme ji požádali o zaslání fotodokumentace, které nám následně zaslala

3. Neodkladně poté jsme jí požádali, aby u nás struhadlo reklamovala a zaslali kompletní informace

4. V uvedeném období jsme stěhovali sklad a bylo pár posledních dnů před Vánoci.

5. Paní i přes upozornění (psané i ústní, upozorňovali jsme na stěhování), že to musí odeslat do skladu zboží, zásilku odeslala na sídlo firmy do Plzně. Též na stránkách, v reklamačním formuláři ke stažení, v obchodních podmínkách…všude je adresa skladu zboží, který se v tu dobu stěhoval z Plzně do Týniště nad Orlicí (COMGATE), šlo to odeslat na obě adresy.

6. Díky stěhování a předvánočnímu shonu v sídle v den doručení nikdo nebyl a zásilka se vrátila zpět k paní.

7. Paní ihned volala a psala a nechtěla uznat, že udělala chybu. Dělala naschvály a stavěla si hlavu jako malá holka, včetně komunikace s Vámi.

8. Po Novém roce konečně pochopila, že pokud to k nám nepošle, tak to nemůžeme reklamovat a konečně to poslala.

9. Obratem po přijetí do reklamace (tak jak je to u nás běžné) jsme vrátili kupní
cenu (zákaznice nové nechtěla), mohla to mít vyřešené o 3 měsíce dříve…

10. Reklamace byla po celou dobu z fotografií uznaná výrobcem a šlo jen a pouze o dodání zboží zpět k našemu dodavateli."

Děkujeme za součinnost a stížnost, s ohledem datum jejího přijetí, tímto rovnou uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.