Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
v rámci akce Black Friday jsem zakoupila na kasa.cz část dětského hřiště. Produkt přišel plesnivý, což mi přišlo u produktu pro děti jako velká závada. Proto jsem jej reklamovala a reklamace mi byla uznána - tento typ závady bylo tedy oprávněné reklamovat. Reklamace byla vyřízena jako "výměna". Byl mi poslán produkt nový, bohužel ještě v horším stavu než původní. Plíseň byla větší, výraznější a na větším podílu produktu.
Reklamovala jsem jej tedy znovu. Tentokráte byla má reklamace zamítnuta.
Mám fotodokumentaci prvního i druhého produktu, z níž je zřejmé, že u uznané a neuznané reklamace je tatáž závada a u neuznané ve větší míře. Již jednou jste uznali, že plíseň na produktu pro děti je závada oprávněná. Chápu, že s opakovanou reklamací máte také dost starostí a že je pravděpodobně chyba u dodavatele. Nicméně to nic nemění na skutečnosti, že bych chtěla mít produkt bez vady. Děkuji za pochopení a předem děkuji za vyřízení.
JAK1900520 - Horolezecká stěna Trigano 1,20
Optimálně bych chtěla nový "zdravý" produkt, abych jej už mohla na hřiště namontovat. Nebude-li to možné, prosím o návrh jiného řešení. Jelikož jsem s tím měla již tolik práce, ráda bych produkt měla. Proto jako alternativní variantu vidím i možnost vrácení části kupní ceny s tím, že vadné části produktu si nahradím jinými prkny a chyty a spojovací materiál použiji. Případně očekávám Váš návrh řešení.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupující, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelkou a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitelka může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitelka právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.