Společnost


EIFFEL OPTIC, a.s.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#30984Nevrácení 1200Kč

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.02.2019, před 6 lety

Jan Vyroubal

Znění stížnosti

Dne 12.11. jsem na eshopu eiffeloptic.cz vytvořil objednávku. 17.11. jsem si ji na pražské pobočce Chodov osobně vyzvedl,v celkové hodnotě 2511Kč - placeno 1200 poukázkami Cadhoc, a 1311 kartou.
Dne 24.11.jsem vracel na pobočce Budějovická:
1x Karlie-Flamingo Přepravka NOMAD L 81x57x59cm (certifikace do letadla) 1ks - 1865Kč.
1x Pelíšek kulatý SAMMY - flauš 50cm - černý s hnědými tlapkami 1ks - 318Kč.
Celkem za 2183Kč.
7.12., což je 13 den po vrácení zboží mi bylo vráceno na účet 983Kč.
12.12.2018 jsem psal na podpora@eshopeiffel.cz.14.12. mi napsali, že mám psát na eshop1@eiffeloptic.cz kam jsem hned tentýž den směřoval dotaz, proč mi bylo vráceno o 1200Kč méně. Volal jsem na jejich uvedené t.č. Nikdo mi opakovaně nedokázal odpovědět, nakonec tel. položili. Odpověděli až 22.1, že mi mohou dáti jiné poukázky, zaslali mi obchodní podmínky-od té doby zase nikdo nekomunikuje.25.1.(a poté ještě 28.1. a 6.2.)jsem jim psal, že jiné poukázky nechci a …
Dobrý den,

děkuji za zaslání obchodních podmínek.

Když budu vycházet z vašich obchodních podmínek:
Prodávající je povinen Kupujícímu vrátit částku plně odpovídající kupní ceně Zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od Kupujícího přijal, nebo způsobem jiným, souhlasí-li s tím Kupující a nevzniknou-li tím Kupujícímu další náklady.

Od 14.12. jsem čekal na vrácení částky 1200Kč. Dále jsem čekal na Vaše vyjádření proč mi bylo vráceno o 1200 méně, než za kolik jsem v zákonné 14ti denní lhůtě vrátil.
Vrátil jsem zboží za 2183Kč, vy jste mi vrátili 983,-.
Zvláštní ustanovení o závazcích ze smluv uzavíraných distančním způsobem
Odstoupení od smlouvy
§ 1832
(1) Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady


Pokud bychom vycházeli z § 1850, viz. níže., nestihli jste termín ani do 30ti dnů, to bylo jest 24.12., protože zboží jsem vrátil 24.11. (25.11.-24.12, resp.27.12.)

Poddodíl 2 - Finanční služby
Odstoupení od smlouvy
§ 1850
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal, a to neprodleně, nejpozději však do třiceti dnů ode dne odstoupení od smlouvy. Také spotřebitel vrátí podnikateli všechny peněžní prostředky nebo jiný majetek, který od něho na základě smlouvy přijal, nejpozději do třiceti dnů ode dne, kdy oznámení o odstoupení od smlouvy odeslal.

Když to shrnu a podtrhnu, 24.11 jsem vrátil zboží za 2183,- 13.12. jste mi vrátili 983,-.
Od 14.12. čekám na 1200Kč a na vyjádření od vás, jakožto firmy, kde jsem jako spotřebitel nakoupil.
Já své podmínky ze zákona dodržel, vy ne.

S jinými kupony než kterými jsem platil, nesouhlasím.
Tudíž očekávám vrácení buďto poukázek Cadhoc v hodnotě 1200,- nebo mi zašlete částku na účet.

Děkuji za zpětnou vazbu.
Vyroubal


Produkt

1x Karlie-Flamingo Přepravka NOMAD L 81x57x59cm (certifikace do letadla) 1ks - 1865Kč. 1x Pelíšek kulatý SAMMY - flauš 50cm - černý s hnědými tlapkami 1ks - 318Kč. Celkem za 2183Kč. Vráceno mi bylo jen 983,-.


Požadované řešení

Když to shrnu a podtrhnu, 24.11 jsem vrátil zboží za 2183,- 13.12. jste mi vrátili 983,-.
Od 14.12. čekám na 1200Kč a na vyjádření od vás, jakožto firmy, kde jsem jako spotřebitel nakoupil.
Já své podmínky ze zákona dodržel, vy ne.

S jinými kupony než kterými jsem platil, nesouhlasím.
Tudíž očekávám vrácení buďto poukázek Cadhoc v hodnotě 1200,- nebo mi zašlete částku na účet - na který již jste mi peníze 983,- zasílali a máte jej v papírové podobě k dispozici na formuláři o vrácení zboží ze dne 24.11.2018 z prodejny Budějovická.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2019 13:36, před 6 lety

Pokud spotřebitel využil svého práva odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu, je prodávající povinen vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitele na základě kupní smlouvy přijal.

Jestliže spotřebitel platil z části poukázkami, společnost může tuto část vrátit formou poukázek, ale pouze poukázkami, které uplatnil spotřebitel, respektive takovými poukázkami, které nezkracují spotřebitelova práva (aby spotřebitel měl stejné možnosti při jejich uplatnění). K opačným ujednáním by se dle ustanovení § 1815 Sb., občanského zákoníku, nepřihlíželo.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2019 08:23, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.