Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29.12.2018 jsem u výše uvedené společnosti zakoupil OA Suzuki SX4 1,6 Comfort, r.v. 2009,stav tach.při převzetí 130 890 km. Po ujetí cca. 500 km začala probublávat chladicí kapalina v expanzní nádobce. Navštívil jsem autorizovaný servis Suzuki v Cˇ.Budéjovicích,který na vozidle zjistil netěsné těsnění pod hlavou motoru. V autě byla použita nevhodná chladicí kapalina neschválená výrobcem vozidla.V autě je momentálně červená kapalina,výrobce doporučuje modrou.Při prohlídce zjištěné také nové šrouby na uchycení chladiče vody svědčící o výměně chladiče,zřejmě po nehodě.
Po zjištění závad jsem telefonicky kontaktoval majitele autobazaru,zda je ochoten zaplatit opravu této skryté závady. Majitel závadu bagatelizoval a odmítá převzít zodpovědnost za tuto skrytou závadu.
Žádám o plnou úhradu opravy nepojízdného vozidla.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření:
"Dobrý den,
tvrzení kupujícího se nezakládá relevantnosti. Kupujicí byl seznámen s technickým stavem vozu při prodeji, což sám sobě zmocnil přizváním svého známého technika s diagnostikou, kde neshledali závad. Pokud původní vlastník v Německu prováděl stanovenou údržbu vše bylo zaznamenáno v servisní knížce vozidla.S naší strany nezbývá nic jiného než uvést,že kupující v reklamaci nepostupoval v souladu s literou OZ a ustanovení postupu uplatnění reklamace.
s pozdravem
Autoprodej DUO s.r.o"
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.