Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Obchodník odmítl přijetí reklamovaného zboží k reklamaci. Jednalo se o kalhoty s PUL nátěrem, které se dávají na látkové pleny. Zboží jsem reklamovala z důvodu nevyhovujících suchých zipů, které se používáním vytrhají a kalhotky nedrží zapnuté a dítěti padají. Druhou vadou byl odlupující se PUL nátěr, který drží vlhost uvnitř pleny. Kalhotky byly řádně užívány a ošetřovány (prány a sušeny) dle informací uvedených na štítku výrobku. S obchodníkem jsem to řešila 2x, pokaždé mi zboží vrátil zpět bez prošetření vad na výrobku s tím, že reklamace nemůže být z hygienických důvodu přijata. Nechápu proč, když byly kalhotky řádně vyprány. Případ jsem dala na prošetření ČOI.
Kalhotky na látkové pleny s PUL nátěrem, zapínání na suchý zip
výměnu zboží nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka uplatnila reklamaci zakoupeného zboží, je prodávající povinen vydat potvrzení o tom, kdy reklamaci uplatnila, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitelka požaduje. O reklamaci musí být rozhodnuto, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k posouzení vady. Reklamace samotná musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má možnost od smlouvy odstoupit.
Pokud prodávající odmítá přijmout reklamaci, porušuje § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu https://www.coi.cz/podatelna/
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.