Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,zakoupil jsem nový,nerozbalený mobilní telefon za 3500kč od člověka,který ho kupoval za 500kč na otevírací akci Xiaomi Mi Storu IGY České Budějovice.Po rozbalení a prvním nabytí jsem zjistil vadu,že na display telefonu jsou v levé dolní části pruhy odshora dolu.Telefon používaný pouze pár hodin a bez jakéhokoli poškození - stav nový,jsem tedy ihned odeslal na reklamaci kterou jim zastupuje autorizovaný servis VSP DATA a.s.
Na vyřízení reklamace jsem čekal skoro měsíc,číslo reklamace XIA001997700.Telefon mi byl odeslán zpět,že závada se projevila a byl vyměněn display.Po výměně displaye byl telefon spíš znehodnocen.Bylo videt vyteklé lepidlo okolo displaye,vrchni sklo je v levém dolním rohu odštípnuté,narušené.Navíc nešel vysunout ani vysunout šuplík pro sim kartu,tudíž telefon pro volání nepoužitelný.Vyrozuměl jsem reklamační středisko o nespokojenosti s vyřízením reklamace a opět odeslál k reklamaci.Číslo reklamace XIA0021782.Přišlo mi vyjádření,že závada popisovaná zákazníkem byla nalezena a uznána během testování.Navíc jsem se dozvěděl,že po předchozí neodborné reklamaci bylo zařízení poškozeno tak,že byla poškozena základní deska,která momentálně není k dispozici a její dostupnost v ČR není.S vedoucím servisního střediska p.Vaverou jsem byl domluven,že zařízení pošlete zpět a že s odstoupením od smlouvy nesouhlasím.Dnes mi bylo sdělono,že zařízení bylo ekologicky zlikvidováno,bez mého souhlasu.
Podotýkám,že při vyřizování obou reklamací jsem žádal o výměnu za nové zařízení.
Údaje o zařízení:
Číslo zakázky: XIA0021782
Sériové číslo: 18134/48V905928
Číslo IMEI: 864277047184121
Číslo modelu: 18134
Prodejce: IGY České Budějovice
Můj dojem je,že výrobce poskytuje záruku 2 roky na výrobní vady.Můj nesouhlas s odstoupením od kupní smlouvy s Xiaomi a nadále žádám nový telefon, na který mám dle paragrafu §2169 občanského zákoníku nárok. Zde je obsažena i povinnost prodejce, tedy Xiaomi, nahradit vzniklou škodu. Zda ignoraci zákonného požadavku ze strany Xiaomi budu řešit přes Českou obchodní inspekci?
Ještě jsem distibutorovi napsal že bych Vás chtěl obeznámit tím,že s celým průběhem - od nákupu zařízení,reklamace a její vyřízení zveřejním na internetu - různé obchody,vložím i jiným produktům xiaomi,heureka,sociální sítě..
Nemám nijak v úmyslu poškodit xiaomi,uvedu vše popravdě...jen si myslím,že s tímto jednáním nebude moc spokojeno mnoho potencionálních zákazníků.
Prosím o Vaši pomoc,jak postupovat dále...
Spokojenost z mé strany bude,pokud obdržím nové zařízení..
Děkuji
Xiaomi,Redmi Note 5,Sériové číslo: 18134/48V905928
Požaduji výměnu za nový kus,jak už jsem žádal v předchozích reklamacích..
|
Tweet |
Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost žádat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu (sleva se samozřejmě počítá z ceny, za kterou byla věc pořízena).
Z výše uvedeného vyplývá, že pokud spotřebitel zvolí vyřízení opravou nebo výměnou zboží, odstoupení od smlouvy připadá v úvahu až ve chvíli, kdy není možné zboží opravit, nebo vyměnit za nový kus. Pokud je zboží možné vyměnit za nový kus, má spotřebitel nárok na výměnu zboží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Kupující má také možnost uplatnit práva z vadného plnění z uzavřené kupní smlouvy s prodávajícím daného mobilního telefonu. Jestliže už fyzicky daný mobilní telefon kupující nemá, může pro prokázání vadného plnění sloužit reklamační protokol, který obdržel při reklamaci u společnosti.
Dobrý den,
oprava mobilního telefonu nebyla možná z důvodu nedostatku náhradních dílů (základní deska). Výměna za nový kus taktéž bohužel nebyla možná, neboť v danou chvíli nebyl dostupný žádný nový kus na výměnu (nedostatek skladových zásob) a z tohoto důvodu byla reklamace vyřízena odstoupením od kupní smlouvy. Dle našeho právního pohledu na věc jsme jednali plně v souladu se zákonem
Dobrý den,
Oprava byla provedena neodborně,proto byl přístroj reklamován podruhé.
Poprvé šlo jen o výměnu displaye na kterém byly pruhy od prvního zapnutí.
Nechápu,jak mohl probíhat zkušební test,když na přístroji nešel vysunout šuplík pro sim kartu a navíc by se přišlo i na údajný problém nabíjení a samovybíjení...Telefon byl tedy po vrácení z reklamace nepoužitelný.Odeslán ihned zpět.Vyměněný display s novým sklem,které bylo v dolní pravé části vyštípnuté je tedy také asi náhoda.Vyteklé lepidlo po obvodové části displaye byla vlastně už jen maličkost k takto zbabrané opravě-reklamaci.
Po druhé reklamaci jsem se z VSP DATA dozvěděl,že se na telefonu objevila nová závada a to taková,že se telefon nedokáže dobít do plného stavu a navíc ke konci nabíjení se samovolně vybíjí.K tomuto mohu říci to,že telefon jsem nabíjel před první reklamací dvakrát a nebyl problém s plným nabitím,natož že by se samovolně vybíjel při nabíjení.Závada byla tedy zcela evidentně způsobena servisem.Telefon jsem reklamoval úplně z jiného důvodu.Tudíž potřebný nedostupný díl k opravě - základní deska nebyla k dispozici ale nikoli mojí chybou,ale předchozí špatně provedenou opravou,která přístroj znehodnotila.Věřím,že v danou chvíli nebyly k dispozici náhradní díly,konktétně základní deska,která má být pro náš trh dostupná až v druhém KW roku 2019.Věřím i to,že v daný moment nebyl k dispozici náhradní nový telefon.Vůbec ale nechápu,že druhá reklamace probíhala bez jakékoli mé informaci o dalším postupu prodejce a bez mého svolení byl telefon ekologicky zlikvidován.Možná záměrně,protože kdyby jsem telefon obdržel zpět,hned bych jej odeslal k soudnímu znalci.Momentálně telefony dostupné jsou,proto jsem zatím nežádal o odstoupení od smlouvy a výplatu peněz.Takovéto chování ke svým zákazníkům je neúprosné a proto jsem i společnosti sdělil,že se o svém vyřízení vyjádřím na internetu,aby každý další potencionální zákazník věděl s kým má tu čest a jak bude případně vypadat jeho reklamace přístroje.Podotýkám,že telefon,který jsem zaslal byl úplně nový dvakrát nabitý.Toto vše je ostuda servisu,potažmo společnosti jako celku.Když vím,že jsem udělal chybu,postavím se k ní čelem a snažím se ji řešit a ne,že to hodím na druhého.Celkově bych servis a přístup Beryko hodnotil jako velmi špatný.Navíc neochota reklamačního oddělení cokoli okolo reklamace řešit.Prostě napíší mail,že je rozhodnuto a že dál nic řešit nebudou a že to berou jako uzavřené.Klidně celou jejich komunikaci mohu rád zveřejnit..Navíc mám i foto přístroje před odesláním do servisu a po přijetí..
Podotýkám,že první záruční reklamace proběhla v servisu BERYKO nikoli VSP DATA !!!
Naopak VSP DATA chválím ohledně komunikace a přístupu reklamaci řešit.
S VSP DATA jsem se domluvil,že telefon z druhé reklamace si vyžádají zpět od distributora BERYKO,následně kompletně vymění díly a v případně nedostupnosti dílů jsme se domluvili,že s opravou počkám až díly budou a celý telefon nově okrytují.Nicméně jsem byl pak druhý den z VSPDATA informován,že distributor BERYKO telefon ekologicky zlikvidoval.
Mám dojem,že jednání není vůbec fér a je snad i protizákonné.
Je škoda že společnosti XIAOMI dělají v ČR distribuci takového společnosti,které samotné značce výrazně škodí.
Každopádně každému doporučím ať se jim vyhne a to hodně velkým obloukem.
Jinak stížnost na ČOI byla podána.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den,
jak sem již psal výše, oprava ani výměna za nový kus nebyla možná a z toho důvodu byl uznán nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Prosím, zastavte se s vyjádřením autorizovaného servisu v provozovně, kde Vám bude vyplacena kupní částka přístroje. Tímto z naší strany považujeme celou věc za uzavřenou a nehodláme se již zde vyjadřovat, neboť se stále opakují ty informace.
Z naší strany je stanovisko také neměnné, tzn. pokud bylo možné vyřešit reklamaci menším zásahem do kupní smlouvy, než je odstoupení od ní, potom bylo namístě řešit situaci např. zmiňovanou výměnou. Pokud však výměna, příp. oprava, nebyla s přihlédnutím ke všem okolnostem možná, pak bylo na řadě odstoupení od smlouvy.
Vzhledem k vývoji komunikace u stížnosti jsme bohužel nuceni stížnost uzavřít.