Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#31081Společnost odmítá vrátit alespoň část kupní ceny zaplacené za půlroční předplatné při vypovězení smlouvy do 14 dnů od uzavření distančním způsobem

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.03.2019, před 6 lety

Silvie Tomanová

Znění stížnosti

Dobrý den, bohužel, bez vědomí ne zrovna lichotivých referencí, jsem se registroval do seznamky be2.com Jejich stránky jsou matoucí a při nabídce služeb jsem se rozhodl pro zvýhodněné půlroční předplatné za jednotkovou cenu 139,- (měsíční se nabízí 59,-). Bohužel až pro provedení platby jsem zjistil, žá čáska nebyla uvedena v CZK ale EUR (cca. 3,3 tis. CZK). Společnosti jsem po poradě se známou poslal oznámení o odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem a to hned následujícího dne. Tuto společnost be2 přijala a potvrdila ukončení členství a neprodloužení smlouvy, nicméně peníze mi vrátit nechtějí s odvoláním na skutečnost, že jsem využil jejich službu. Bohužel musím konstatovat, že jsem odpověděl na jeden z nabídky zaslaných kontaktů prostřednictvím SMS. V níže uvedené odpovědi společnosti v souvislosti s mým podáním oznámení o odstoupení od smlouvy to však vypadá, že společnost nechápe, že chci smlouvu zrušit okamžitě a vrátit alespoň část peněz za evidentně nespotřebované služby. SMS-ka za 3 tis. je opravdu drahý "špás". Společnost odmítá vrátit alespoň část kupní ceny zaplacené za půlroční předplatné při vypovězení smlouvy do 14 dnů od uzavření distančním způsobem. Přitom jejich VOP výslovně uvádí:

Pokud jste požadovali, aby bylo poskytování služeb zahájeno během lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradíte nám přiměřenou částku, která odpovídá podílu již poskytnutých služeb do okamžiku, ke kterému nás budete o výkonu práva na odstoupení od této smlouvy informovat, ve srovnání s celkovým objemem služeb předpokládaných ve smlouvě.


Je tomu skutečně tak, že nemám nárok na vrácení ani části kupní ceny?

Dalo by se někam odvolat na matení zákazníka nevýrazným uvedením meny kupní ceny (domníval jsem se, že cena je v CZK).

Bylo by řešením např. společnost upozornit, že ve 14-ti denní výpovědní lhůtě od smlouvy odstupuji okamžitě, né až za půl roku po jejím uplynutí, tedy dojde docela jistě k nespotřebování služby?

Je možné si stěžovat na nekalé praktiky této společnosti u nějaké lucemburské spotřebitelské organizace, když už se jedná o lucemburskou společnost?

Jak zjistit skutečného vlastníka společnosti?


Produkt

be2 seznamka


Požadované řešení

Velice Vás prosím o zodpovězení dotazů a radu jak mohu postupovat dále a bránit se, dle mého nazoru, protiprávnímu jednání společnosti be2


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.3.2019 14:26, před 6 lety

Spotřebitelka může odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitelky před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitelka společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitelka společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.

Pokud spotřebitelka odstoupení od smlouvy ve stanovené 14 denní lhůtě zaslala prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz či faxu, popřípadě se pokoušela zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele jí to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu tento email, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné odstoupení od smlouvy v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitelku na jejích právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace prostřednictvím našeho portálu, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.3.2019 16:36, před 6 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.3.2019 15:05, před 6 lety


Silvie Tomanová

Dnes, t.j. 7.3.2019 jsem na uvedenou adresu odeslal následující zprávu:

Vážení,

vzhledem k tomu, že jsem od smlouvy odstoupil ve lhůtě 14 dní od jejího uzavření distančním způsobem, tato byla ukončena doručením vyjádření o odstoupení kupujícího poskytovateli služby (prodejci).

vznáším protest proti nevrácení alespoň poměrné částky zaplacené kupní ceny. Jelikož jsem si předplatil 6-ti měsíční členství a služba je v minimální míře poskytována v měsíční periodicitě, považoval bych za adekvátní pouze srážku maximálně 1/6 kupní ceny za poskytnuté služby za jeden měsíc.

Dále je Vaše tvrzení s rozporu s Vašimi VOP, ve kterých výslovně uvádíte: "Pokud jste požadovali, aby bylo poskytování služeb zahájeno během lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradíte nám přiměřenou částku, která odpovídá podílu již poskytnutých služeb do okamžiku, ke kterému nás budete o výkonu práva na odstoupení od této smlouvy informovat, ve srovnání s celkovým objemem služeb předpokládaných ve smlouvě." Z čehož dle právního výkladu vyplývá, že zákazník má nárok na poměrné vrácení kupní ceny při odstoupení od smlouvy do 14 dnů od jejího uzavření a to distančním způsobem.

Chtěl bych Vás požádat o znovuzvážení vašeho postupu a návrhu obostranně přijatelné dohody o vrácení kupní ceny.

Předem děkuji konstruktivní přístup.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2019 08:26, před 6 lety

Společnost se ve svých všeobecných obchodních podmínkách v čl. 11 výslovně zavazuje vrátit v případě využívání služeb před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy alespoň poměrnou část provedené platby.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2019 16:31, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.