Společnost


Jozef Barláš

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#31093Storno objednávky ze strany eshopu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

14 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.03.2019, před 6 lety

Matěj Szczepański

Znění stížnosti

Na Facebooku mě zaujala reklama společnosti Diamond vision (www.diamondvision.cz) kde jsem taky provedl objednávku zboží, které jsem obratem uhradil online a následně mi byla objednávka potvrzena.
Po dvou dnech se mi z eshopu ozvali že se omlouvají ale mou objednávku stornují že nejspíš došlo k chybné či neaktuální ceně u produktu a že moje objednávka bude stornovaná a že si mohu udělat objednávku novou.

Má prodejce právo mou objednávku stornovat bez dohody se mnou?
Mám za to že jsme uzavřeli jasnou obchodní smlouvu a prodejce nechce plnit své povinnosti a zboží dodat ( i když je zřejmé že je stále k dispozici, stále je nabízeno na eshopu)

Má smysl se bránit a požadovat plnění závazku nebo má na to prodejce právo?


Produkt

Žárovky H4 a H1 DiamondVision


Požadované řešení

Přál bych si aby prodejce plnil své povinnosti a uskutečnil tak své závazky a zaslal mi mou předem zaplacenou objednávku.

Nechci vrácení peněz, chci mnou objednané zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2019 07:58, před 6 lety

Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.

Pouze v případech, kdyby došlo ke zjevné administrativní chybě, že by spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost závazku. Tato chyba však musí být zjevná a cena by musela být neúměrná hodnotě zboží.

V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.

Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící na Slovensku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2019 14:09, před 6 lety

Spotřebitelka nám sdělila, že se jí podařilo se se společností domluvit a došlo k vrácení peněz. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.