Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
U společnosti C-date jsem si založil účet, že si tuto službu vyskouším. Každopádně po měsíci fungování mi ze strany společnosti C-date byl naúčtován poplatek asi 2 674 kč za 6 měsíců, což je skoro 3x více než za jeden předplatného. Příjde mi to jako dosti neférové jednání ze strany společnosti C-date. Jelikož jsem student, tak je takový poplatek pro mě devastační. Jediná upomínka ze strany C-date mi přišla na email a ještě k tomu do spamu, takže jsem na to nemohl reagovat v dostatečně brzké době, jelikož mě nenapadlo, že by k něčemu takovému mohlo dojít. Přišel jsem na to až v době, kdy jsem si chtěl účet zrušit a po přihlášení na mě pouze vyskočila obrazovka s platebními údaji. Co nejvíc nechápu je fakt, že za první měsíc si zaúčtovali 180 kč a teď po mě chtějí 2674 kč za 6 měsíců. Avšak jsem ochotný zaplatit za 3 měsíce a to částku 540 kč, což je trojnásobek částky zaplacené v prvním měsíci. Mám rád kompromisní řešení a pokud ta ochota bude i ze strany C-date, tak budu velice rád.
Seznamka
Rád bych se dohodnul na kompromisním řešení. Zaplatil jsem za první měsíc 180 kč a jsem ochotný zaplatit 540kč tudíž za další 3 měsíce s tím, že můj účet bude trvale zrušen a odstraněn a s tím také další předplatné.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti Interdate S.A. (dále jen VOP) se placený smluvní vztah na určité období automaticky prodlužuje o zvolené nebo uvedené období, pokud není 14 dní před uplynutím původního období vypovězen. Smluvní závazek je možné i poté vypovědět, spotřebitel však dle VOP nemá právo na vrácení platby, kterou již provedl. Výpověď lze zaslat ve stanovené výpovědní lhůtě prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu a jakožto důkaz o provedeném vypovězení smlouvy lze společnosti následně přeposlat výpovědní email, či kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení pošty o odeslání výpovědi formou dopisu.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné e-mailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese zdenek.vencl@c-date.com,
děkujeme Vám.
Dobrý den.
Ze strany C-date mi bylo odpovězeno. V podstatě mi oznámili, že si budu moct účet zrušit až po uhrazení poplatku 2 674 kč za 6 měsíců předplatného, jinak na mě pošlou inkasní společnost. Jelikož jsem byl ze strany C-date uveden v omyl a to ať už o částce, která v prvním měsíci činila 180 kč a teď činní skoro 300 kč, tak uhrazení nepřichází v úvahu, toď k bodu jedna. Bod dva je ten, že v VOP není jasné, zda-li automatické prodloužení bude 3, nebo 6 měsíců, také není jasné, zda-li se dá zrušit. Člověk očekává, že po uplynutí zkušební doby dostane na výběr, jestli stojí o další prodloužení předplatného, či nikoliv. V emailu jsem psal žádost o zrušení, či smazání mých os. údajů. Za další věc která mě uvedla v omyl považuji samotnou funkčnost stránky, která neodpovídá tomu, co stránka nabízí. Také by mě zajímalo jaký dopad má GDPR na tuto záležitost a jakým způsobem je s mými daty nakládáno. Momentálně celou situaci řeším s ESC. Za závažné považuji především dobu, kdy mě ze strany C-date informovali a to ke dnu 4.3.2019. Na seznamce jsem se přitom registroval 5.1.2019.
O případu budu dale informovat, jelikož se domnívám, že takovéto jednání v neprospěch klienta ze strany společnosti není možné, zvlášť pokud jsem nebyl predem informován o trojnásobných nákladech za další měsíce.
Ve svém dalším komentáři zanechám případně i dokumentaci.
Na základě výše uvedeného přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitele, aby mohl o vývoji informovat, případně stížnost uzavřít.
Po konzultaci s ESC jsem ochoten zaplatit poplatek ve výši 2 674 kč a to 18.3.2019. Rád bych se proto domluvil alespoň na datu zaplacení tohohle "dluhu." Dále společnost C-date žádám o to, aby mi zpřístupnila formulář pro odstoupení či výpovědi od smlouvy a po doručení mi zaslala e-mailem potvrzení o odstoupení od smouvy, jelikož mi odkaz na tento formulář nebyl zpřístupněn a stránka mi hlásí error, tak žádám o zaslání formuláře e-mailem. Dále dle platných podmínek vašich stránek upřednostňuji e-mailovou komunikaci a také žádám o potvrzení všech sounáležitostí a to od potvrzení pladby 18.3.2019 až po samotnou výpověď.
Děkuji
Kazimír
Od spotřebitele jsme obdrželi následující vyjádření:
Požaduji zrušit s okamžitou platností s vašimi obchodními podmínkami VIP členství a další předplatné + kompletně zrušit účet a vymazat veškeré osobní údaje, včetně údajů o platební kartě z vaší databáze.
Dále požaduji vyrozumění mailem o zrušení VIP členství a o tom, že veškeré finanční záležitosti mezi mnou a seznamkou c-date.cz, tedy jejím vlastníkem:
Interdate S.A. - 13 rue du Commerce, L-1351 Luxemburg - Lucembursko (dále jen ”C-Date”)
byly vyrovnány a nebude žádné další čerpání peněz z mého osobního účtu.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.