Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, kvůli stěhování jsem musel po 6 letech zrušit svoji smlouvu č. 49310611 u UPC (net+tv). Čekal jsem na poslední vyúčtování na standardních 500 Kč, které už platím těch zhruba 6 let. Ovšem přišlo mi, ať zaplatím bez mála 5000 Kč. Odůvodnění = nedodržel jsem podmínky nějaké zvýhodněné akce.. Mimo to, mám internet u UPC na dalších dvou adresách, protože firmě věřím a byl jsem vždy spokojený. Upřímně, tato situace mě dost vytočila. Doufám, že se situace vyřeší protože věřím, že o dlouhodobé zákazníky se má pečovat a ne jim účtovat poplatek ve výší skoro roční platby. Nerad bych řešil přechod ke konkurenci u ostatních smluv, tak prosím o rychlé vyřešení. Děkuji
Zrušení poplatku. Standardní doplatek za poslední měsíc ve výší 578,98 Kč.
|
Tweet |
Všeobecné obchodní podmínky společnosti UPC Česká republika, s.r.o. skrývají sankci za ukončení smlouvy. (Již toto ustanovení by mohlo být na hraně zákona, protože § 1799 občanského zákoníku požaduje při sjednávání formulářových smluv (tzv. „ber nebo nech být“), aby při uzavření smlouvy byla slabší strana (v tomto případě spotřebitel) seznámena s doložkou, ve které jsou upravena práva a povinnosti smluvních stran. Ani v doložce ale nesmí být ustanovení, které by slabší strana nemohla rozumně očekávat. Je tedy na zvážení, zda byl význam doložky slabší straně dostatečně vysvětlen. Společnost musí prokázat, že tomu tak bylo. Mimo to také Ústavní soud už jednou rozhodl, že smluvní pokuty uvedené pouze v obchodních podmínkách jsou zakázány.)
Tato sankce se zákazníkovi účtuje v případech, kdy vypoví smlouvu v době, po kterou je poskytována sleva na službu. Pokud zákazník předčasně ukončí smlouvu, musí zpětně vrátit rozdíl mezi plnou cenou služby a cenou po slevě za všechna zúčtovací období od sjednání slevy.
Takto by mohl být obcházen zákon, neboť § 63 zákona o elektronických komunikacích umožňuje společnosti účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětiny součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) se stížností klienta detailně zabývala. Během šetření bylo zjištěno, že klient smlouvu ukončil k datu 24. 2. 2019, ale věrnostní období trvalo až do 1. 3. 2019.
S klientem tedy bylo domluveno ukončení smlouvy výpovědí ke dni 1. 3. 2019. Služby dle původního nastavení byly doúčtovány pouze za období od 25. 2. 2019 do 1. 3. 2019. Upravené vyúčtování bude zohledněno v následující faktuře. Věříme, že klientovu stížnost se tak podařilo dořešit k jeho plné spokojenosti.
V případě obdobných dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.