Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.1. 2019 jsem byla účastníkem dopravní nehody, kde mě byla způsobena škoda na mém osobním vozidle. Policijí ČR byla uznána jako viník řidička, která je pojištěna u AXA assistance. Auto mě bylo odtaženo a opravováno v servisu Valanter s.r.o., bylo mě poskytnuto náhradní vozidlo. Vše jsem, ikdyž to není moje povinnost, já jsem v daném případě poškozený, jsem nahlásila AXA assistance, s tím, že jsem uvedla servis a zapůjčení vozidla, proti tomu nebyly ze strany AXA a. žádné námitky. Nebyla jsem upozorněna na lhůtu, do kdy by měl být automobil opravený. Opakovaně jsem kotaktovala servis, kdy bude oprava hotová s informací, že není k dispozici náhradní díl- zadní dveře a z těchto důvodů, bude oprava vyžadovat delší čas. O dané stituaci servis dle jejich sdělení informoval AXA a. a poskytovatele zapůjčeného vozidla. Po dokončení opravy, jsem během 2 hod po telefonátu, ihned automobil vrátila. Po likvidaci dané pojistné události jsem obdržela od AXA assistance, že nesouhlasí s délkou opravy a že tudíž nebude proplaceno náhradní vozidlo v celé výši. O restrikcích délky půjčení vozidla jsem nebyla, písemně ani telefonicky vyrozumněna. Toto jsem sama rozporovala a odeslala dokumenty ze servisu. Nyní mě přišla negativní odpověď, že jsem si měla vybrat jiný servis, ale já jsem první pracovní den, po nahlášení pojistné události telefonicky přímo komunikovala s AXA a., kde nebyl tento servis nijak rozporován.
Vzhledem k tomu, že jsem v celé události poškozenou, viníkem je klientka AXA a., jsem řešením velmi zneklidněna.
Jsem poškozená při dopravní nehodě, kde její viník je pojištěný u AXA assistance.
Požadovat buď neuznané nároky ne jejich klientce nebo uznání nároku, delší lhůty opravy, což bylo již při stížnosti řádně doloženo.
|
Tweet |
Poškozená má právo na náhradu škody, jejíž výše není dána jen hodnotou poškozeného vozidla, ale též náklady, které by poškozená nemusela vynaložit v případě, že by ke škodě nedošlo (k tomu např. nález Ústavního soudu z 24. 7. 2018, sp. zn. I. ÚS 3831/17). Pokud tedy spotřebitelka nemohla kvůli škodní události po určitou dobu užívat své vozidlo, jeví se náklady související se zapůjčením náhradního vozidla bezpochyby jako účelně vynaložené.
To, že oprava poškozeného vozidla trvala déle, než bylo původně plánováno, není vinou spotřebitelky. Zvláště v případě, kdy společnost předem souhlasila s tím, že opravu provede konkrétní autoservis, není spravedlivé po spotřebitelce žádat, aby nesla část nákladů, jež musely být v souvislosti s dopravní nehodou vynaloženy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.