Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
V prodejně Office Shoes v Ostavě Rudná 114/3114
700 30 Ostrava-Zábřeh byla zakoupená pánská zimní obuv značky Timberland (Timberland Boty - Euro Rock, Kód výrobku: 6164R-WHE)
jako dárek k vánocům, po vánocích jsem je měl na sobě všehovšudy 3x, slovy TŘIKRÁT, to že mi boty zabarvily troje ponožky, to bych překousl, ale po druhém dni co jsem měl boty na sobě, se kůže na botách na nártu začala kroutit a po jedné vycházce ve sněhu, se na botách udělaly mapy a to už mi nedalo, protože aby tohle všechno dělaly boty za skoro 4 tisíce, to ať se na mě nikdo nezlobí. Rozhodl jsem se tedy, že tento produkt budu reklamovat, podotýkám že ani ne 2 měsíce od zakoupení. Dnes(27 dní reklamace) mi přišel mail, že mi reklamaci zamítají. Boty byly impregnované výrobkem, který mi v prodejně doporučili, ale ani to nepomohlo a kůže vypadá pořádně vyschlá, teď zvažuji, jestli mi stojí za to, dát to k ČOI nebo nikoliv.
Timberland Boty - Euro Rock Kód výrobku: 6164R-WHE
Uznání reklamace, vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající má ze zákona o ochraně spotřebitele povinnost informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků a o způsobu použití a o nebezpečí, které vyplývá z jejich nesprávného použití. Pokud se nejedná o zřejmou nebo obecně známou skutečnost, je prodávající povinen poskytnout tyto informace spotřebiteli srozumitelně v písemném návodu.
Pokud prodávající spotřebitele o způsobu použití věci řádně neinformoval, je odpovědný za poškození, které vzniklo v důsledku nesprávného použití věci. Dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 33 Cdo 3620/2008 se za vadu na věci považuje také poškození, ke kterému došlo v souvislosti s nesplněním informační povinnosti ze strany prodávajícího dle § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
spotřebitel může uplatnit práva z odpovědnosti za vady, které se vyskytnou u spotřebního zboží v době 24 měsíců od jeho převzetí. Dle relevantní právní normy zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník se však odpovědnost za vady nevztahuje na běžné opotřebení zboží (výrobku) dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození zboží (výrobku) spotřebitelem dle § 2170 výše uvedené normy. Prodejce tedy neodpovídá za závady (poškození), které vznikly samotným zapříčiněním spotřebitele (tedy např. i užíváním výrobku v rozporu s pravidly správného užívání výrobku), jako i v tomto případě.
Děkujeme za pochopení a omlouváme se za případné vzniklé komplikace.
Shoebox CZ s.r.o.
Stížnost přeřazujeme na spotřebiele, aby měl možnost reagovat.
Takže když si boty ta 4 tisíce vezmu 2x na procházku a na botách se objeví fleky, zbarvi mi ponožky a ponici se kůže, tak je to opotřebením? Takže jsem si koupil boty na jedno použití?
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.