Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dne 26.9.2018 jsem si koupil pračku a sušičku včetně prodloužené záruky v celkové ceně 34.766,- Kč. Zboží jsem si nechal doručit k rodičům, kde jsem jej uložil do doby, než bude dokončena stavba, přičemž tato měl být dokončena v říjnu. V důsledku zdržení stavby jsem zboží rozbalil až v únoru tohoto roku. Balení bylo nepoškozeno a tak jsem neviděl důvod rozbalovat jej dřív. Bohužel po rozbalení jsem zjistil, že u sušičky je prohnutá boční část předního panelu. S ohledem na nepoškozené balení a žádné jiné známky poškození je toto poškození z výroby. Situaci jsem osobně řešil v prodejně v OC Globus Brno, kde mi bylo sděleno, že tyto poškození se z výroby občas objeví, ale s ohledem na datum nákupu to pravděpodobně nepůjde řešit, což mi sdělili i v dnešním emailu. Rád bych tento problém vyřešil mimosoudní cestou než ztrácet čas znaleckými posudky a žalobou na náhradu škody.
Sušička prádla Samsung DV90M6200CW/ZE
Rád bych tuto situaci vyřešil výměnou za jiný nepoškozený kus.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.