Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Nedávno jsem se zastavil do oficiálního servisu Samsung Plaza v Praze, snažil jsem se reklamovat nefunkční nabíječku, bohužel jsem byl okamžitě odmítnut, protože musím k nabíječce dát i mobilní telefon, který uvedou do továrního nastavení, jinak mám smůlu a odmítali se se mnou bavit dále. Zkoušel jsem jejich Facebook, však bez odezvy, psal jsem i na technickou podporu, kde mi řekli to samé a citovali webové úryvky jejich pravidel:
„Prodávající či autorizovaný servis, u něhož je reklamace uplatněna, není povinen přijmout k vyřízení reklamace výrobek, nepředá-li jej kupující se všemi potřebnými součástmi a příslušenstvím.“
Odpověděl jsem s tím, že to nemá opodstatnění a hlavě oporu v zákoně, v místě autorizovaného servisu je navíc několik zaměstnanců, kteří by měli mít technické školení, aby takovou absurditu individuálně posoudili a nevystavovali zákazníka takovým komplikacím.
Je zcela prokazatelné, že závada není v zařízení/telefonu, ale v nabíječce, telefon se dobíjí a nabíječka nenabije nic.
Jak mohu postupovat dál? Nechci si to nechat líbit, nepřijde mi to správné a domnívám se, že postupují v rozporu se zákonem.
Děkuji, Termer
Samsung Galaxy S9 DUOS
Výměna nabíječky přímo na místě, nebo přijetí nabíječky do reklamačního procesu, odmítám odevzdat telefon v továrním nastavení, odmítám na tu dobu přijmout jiné zařízení jako náhradu, jelikož mi nikdo nekompenzuje čas strávený uváděním dočasného zařízení do uživatelsky přijatelného stavu včetně prvotního nastavení. Pokud se ukáže, jakože se to ukáže na 100%, že je závada pouze v nabíječce, bylo logicky nesmyslné vyžadovat i telefon, když spotřebiteli vzniknou překážky a jiné komplikace.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel reklamuje vadné příslušenství k věci, nemůže po něm prodávající požadovat také předání hlavní věci. Mohl by tak učinit jen v případě, je-li to nezbytné pro posouzení vady. Požaduje-li prodávající k uplatnění reklamace příslušenství i předání hlavní věci, aniž by to bylo nutné, jedná se o omezení uplatnění práva z vadného plnění dle § 2174 občanského zákoníku a k takovému omezení se nepřihlíží.
Má-li zboží vadu, za kterou prodejce odpovídá, měla by spotřebitele náprava zatěžovat co nejméně. Proto není přiměřené vyžadovat od spotřebitele, aby se v užívání zboží omezil reklamací více, než je nezbytně nutné.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyjádřením společnosti, má možnost obrátit se na Českou obchodní inspekci, která může posoudit, zda společnost nejednala v rozporu se zákonem.
Dobrý den,
pokud se zákazník chce obrátit přímo na autorizované servisní středisko výrobce, je nutné v případě reklamace příslušenství, které bylo součástí originálního balení, dodat i přístroj - v tomto případě mobilní telefon. Hlavně je to z důvodu poskytnutí odpovídající kvality služby a garance, že zařízení po servisním zásahu odchází ve 100% stavu za splnění veškerých parametrů pro dané zařízení.
Zároveň se i často stává, že závada není přímo v příslušenství, ale například v konektoru přístroje. Samostatně zakoupené příslušenství tuto podmínku nemá a řeší se přímo u prodejce.
Zákazníkovi je možné nabídnout následující:
1) V rámci CSP zákaznických center (Praha, Brno, Ostrava, Bratislava, Žilina) opravu do jedné hodiny, pokud zařízení splňuje záruční podmínky.
2) Pokud nesouhlasí s reklamačními podmínkami výrobce, má možnost obrátit se na subjekt s nímž je v právním vztahu, v tomto případě na prodejce, se kterým uzavřel kupní smlouvu.
S pozdravem
Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.
The Park - V Parku 2323/14
148 00 Praha 4 - Czech Republic
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost reagovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Komentář není třeba - člověk se nesmí vzdát.