Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý dne, na telefonu iPhone SE mám uznány 3 reklamace různého charakteru při 4 kdy se mi porouchala nabíječka mi byla vyměněna, ale napsáno cituji: Odstoupení z důvodu vadného příslušenství není možné, oprava provedena výměnou příslušenství. O2 u kterého jsem zařízení kupoval mi řekli že si to mám řešit sám že se musí řídit protokolu v Britex mi zas řekli že nahlašovatel je O2 a tudíž se se mnou nebudou bavit.
IMEI 356609080197955
Odstoupení od kupní smlouvy
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající a to i v případě, pokud je pro vyřizování reklamace určena třetí osoba. Je tedy nutné se obrátit přímo na obchodníka, u kterého bylo zboží zakoupeno, nikoliv na třetí osobu (servis).
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy dle své volby.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. Při čtvrté reklamaci různé odstranitelné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.
Vady nabíječky se počítají rovněž do celkového počtu vad, pokud chce spotřebitel uplatnit nárok na odstoupení od kupní smlouvy z důvodu většího počtu vad. Jedná se totiž o jeden předmět plnění z kupní smlouvy. Pokud byl zakoupen telefon s nabíječkou jako jeden balíček, je také nutné posuzovat vady s ohledem na celý tento balíček.
Aby spotřebitel mohl uplatnit nárok z většího počtu vad, je nutné, aby se jednalo o výskyt čtvrté různé vady, kdy předchozí reklamace byly uznány, a nebyly řešeny kompletní výměnou telefonu a nabíječky za nový kus.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.