Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
24.2.2019 jsme se zaregistroval do seznamky na stránkách https://www.planetofdates.com. Všiml jsme si ale, že v historii vyúčtování na svém účtu na seznamce mi bylo aktivováno měsíční předplatné. Přečetl jsem si, že do tří dnů lze toto předplatné zrušit. Tak jsme ihned postupoval dle pokynů na stránkách, abych zrušil předplatné a poté i členství. Bohužel se mi ani jediné nepodařilo, v posledním kroku musím zavolat na číslo na stránkách, abych operátorovi sdělil své ID účtu a tím by mělo být předplatné zrušeno. Bohužel ale telefonní číslo nefunguje. Napsal jsem tedy ihned na e-mail společnosti, že potřebuji zrušit předplatné i členství, nikdo se mi ale neozval. Poslal jsme dokonce více mailů a využil jsem i kontaktní formulář na stránkách, ale nikdo se mi stále neozval. Mezitím se mi společnost snažila strhnout z účtu peníze (bohužel jsme měl vloženou na stránkách platební kartu). Strhla mi 144,- Kč. Na mail mi od společnosti chodí reklamy, ale odpověď stále žádná.
Prosím o pomoc při vyřízení této záležitosti.
Děkuji
Dobrý den,
rád bych, aby mi daná společnost (PlanetOfDates), zrušila na svých stránkách (seznamce) předplatné a členství.
Děkuji
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Spotřebitel může odstoupit od smlouvy o poskytování služeb do 14 dnů od jejího uzavření, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitel společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.
Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy ve stanovené 14 denní lhůtě zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy: admin@planetofdates.com a support@planetofdates.com, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu tento email, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné odstoupení od smlouvy v souladu se Směrnicí Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právu odstoupit od smlouvy tím že nekomunikuje, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.