Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o pomoc v následující záležitosti. Dne 13.3.2017 jsem údajně uzavřel smlouvu s jmenovanou seznamkou. Pokud si vybavuji, jednalo se o omezený přístup zdarma s tím, že plné členství je možné až po provedené úhradě, která však neproběhla. Po krátké době jsem přestal tuto službu využívat. Před cca 2-3 měsíci (tedy po skoro 2 letech) mi začaly na e-mail chodit upomínky k platbě členství (vyrovnej čekající platbu...uhraď otevřenou částku a my odblokujeme Tvé konto..)Tyto zprávy jsem ignoroval do doby než se mi ve schránce objevil nedoporučený dopis od AUER WITTE THIEL (4.2.2019) jakožto právního zástupce dateyard AG, Rothusstrasse 23. Částka 73.95 Eur, spisová značka. Bylo sděleno, že platbou bude tato pohledávka vyřešena. Platbu jsem obratem provedl. Následovala další upomínka tentokráte od Fairmount GmbH rovněž údajně zastupující dateyard AG (dne 21.2.2019), pohledávka ve výši 56.17 Euro pod jinou spisovou značkou. Poté co jsem doložil předchozí platbu, následovala delší komunikace a opět jsem pod jejich tlakem provedl úhradu. Dne 3.3 však následoval další e-mail s s žádostí o vyrovnání otevřené objednvky ve výši 499. Je jisté, že bude následovat vymáhání dluhů jednou z dvou uvedených zástupců a tak dokola. Udělal jsem velkou chybu, avšak nemohu být odsouzen k trvalým úhradám této neseriózní společnosti. Veškerou komunikaci si uchovávám, zaslal jsem doporučené dopisy s žádostí o ukončení členství, rovněž tak opakované žádosti o zrušení členství v e-mailové komunikaci. Začínám být bezradný, nevím jak tuto záležitost ukončit. Vstoupit na jejich web stránky se bojím, abych celý problém ještě neprohloiubil. V komunikaci jsem stále empatický, obávám se však, že dohoda není možná
www.zhava-zalezitost.com, debtdue@dy-charge.com (e-maily s upomínkami), collection@fairmount.world, dateyard AG
ukončení celé záležitosti nejlépe jinou cestou, než přes webové rozhraní uvedené společnosti. Očekával jsem, naivně, že po provedených platbách, oboustranné e-mailové komunikaci, zaslání doporučených dopisů bude tato záležitost ze strany "nárokovatele" ukončena. Celá tato záležitost mě již stála větší obnos a to včetně bankovních poplatků do zahraničí, odeslání doporučených dopisů, nehledě na skutečnost, že si celou záležitost "beru" a dost obtížně se s nastalou situací vyrovnávám. Zvláštní je, že celá komunikace je vedena střídavě česky a anglicky
|
Tweet |
V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Smlouvu je nutné řádně ukončit, a to výpovědí. Tím se zabrání dalšímu automatickému prodloužení smlouvy. Obchodní podmínky společnosti totiž umožňují automatické prodloužení smlouvy na dobu určitou, a to pokud nebyla výpověď podána ve lhůtě nejméně 14 dnů před uplynutím doby členství.
Pokud by se společnost odvolávala na to, že nebyla výpověď podána faxem (jak předpokládají jejich obchodní podmínky), může spotřebitel argumentovat tím, že se jedná o nepřiměřené ujednání dle § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a proto se k němu nepřihlíží. Výpověď doporučujeme zaslat na e-mailovou adresu poskytovatele: support@datehelpdesk.com
Pokud by společnost podala žalobu, musela by prokázat, že částky požaduje oprávněně. Pro tento případ doporučujeme, aby si spotřebitel uschoval doklad o tom, že výpověď zaslal.
Společnost sídlí ve Švýcarsku a z toho důvodu není možné se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum. Pokud by chtěl spotřebitel podat na společnost stížnost, musel by tak učinit u dozorového orgánu ve Švýcarsku.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.