Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
7.1. odeslán balík z Německa - adresa uvedena do místa bydliště
25.1. - bez jakéhokoliv kontaktování či pokusu o doručení se balík vrací zpět do Německa
28.1. - poslán znovu - adresa uvedena do místa bydliště
13.2. - sháním se na zákaznické lince po balíku, nejprve zjišťuji že prý byl doručován 30.1. (celý den jsem byla přítomna doma),následně se dozvídám, že adresa nebyla uvedena na místo bydliště a že je problém na straně Deutsche Post nebo DHL, které jim kvůli GDRP neposkytli a nemohou poskytnout kontaktní údaje a že balík dali do Parcelshopu, kde si ho nikdo nevyzvedl. Takže opět bez jakéhokoliv kontaktování či pokusu o doručení se balík vrací zpět do Německa.
15.2. již 3.pokus o doručení, německá strana již za poštovné zaplatila 90euro. Z Regensburghu do Plzně.
Čekám tedy na doručení. Nic se opět neděje, 21.2. se dozvídám, že 20.2. došlo k pokusu o doručení.
21.2. - volám na zákaznickou linku, kde je tedy balík a zda-li ho doručí znovu. Dozvídám se opět, že balík nemá adresu ani tel. či emailový kontakt - chyba Deutsche Post, zaměstnanec zákaznické linky si ale zapíše mé jméno, adresu i telefon, že druhý den přijede řidič s balíkem do místa bydliště.
22.2. ráno obdržím SMS od řidiče, že mi mezi 13-15 bude doručovat balík. Čekám tedy celý den doma. V 15:30 volám řidiči kde je, jestli už je někde kolem a jak mu to ještě bude dlouho trvat. Na to mne odpoví, že žádný balík pro mne nemá a že asi něco vykládal v Parcel shopu.
Volám tedy na zákaznickou linku, kde je problém. Prosím, aby mne balík byl doručen na adresu. Jelikož mám půlroční dceru a i přesto, že Parcel shop je jen tři bloky od bydliště je pro mne náročné si dojít pro balík větších rozměrů. (v kočárku ho neodvezu). Zaměstnankyně si vše vyslechne, vše zapíše, opět zadá mé kontaktní údaje a adresu a slíbí, že řidič balík v Parcel shopu naloží a doveze balík do místa bydliště. Čekám tedy na doručení. Bez úspěchu.
28.2. Obdržím SMS, připomínku že si mám vyzvednout balík na Parcelshopu. Volám na zákaznickou linku, kde je tedy balík. Zaměstnankyně mi potvrzuje, že vidí poznámky předešlých kolegů a že neví co se stalo a že tedy zařídí převoz z Parcel shopu.
4.3. Nic se neděje, žádný balík. Dnes je poslední den pro vyzvednutí. Manžel si bere z práce volno a vydává se na Parcel shop Sušická, Plzeň. Zaměstnankyně trafiky balík odmítá mému muži vydat, je to prý na mé jméno a že nebude platit pokutu 50.000. Volám tedy na zákaznickou linku, zda-li nemohou paní do Parcel shopu zavolat, že už 3.měsíc se nám PPL pokouší zaslat balík a že potřebuji aby ho manželovi předala. Odpověď zní ať zkusím paní zavolat já a potvrdit že manžel je opravdu můj manžel. Paní z trafiky to absolutně odmítne, na balík se ani nepodívá. Volám tedy opět na zákaznickou linku, jestli tedy nemohou zavolat oni. Nemohou, že zaměstnance trafiky má takovou smlouvu s PPL, že s tím nic neudělají. Slíbí ale, že zařídí převoz balíku na adresu.
5.3. Žádná SMS, předpokládám že opět bude pokus neúspěšný a světe div se. v 8:34 zvoní mobil a řidič veze balík. Po dvou měsících je doručeno.
Prohlížím si balík a zjišťuji, že na balíku je uvedeno jméno adresáta z Německa Petr Stehlík. Tedy zaměstnanec Parcel shopu nejspíše mohl balík vydat. Je tam uvedeno i mé telefonní číslo.
Tedy nevím proč byla ze strany PPL a smluvních partnerů taková nechuť balík doručit a předat.
Na zákaznické lince byli zaměstnanci velmi milí a vypadalo to, že se mi snaží pomoci. Bohužel nevím co se stalo, ale pouze poslední zaměstnanec volal i do depa a přepravu opravdu na třetí pokus zařídil.
Nedoručení balíku z Německa
Požaduji uhrazení plného poštovného za všechny 3 doručovací pokusy a omluvu jak ze strany PPL tak i Parcel shopu od jejich zaměstnankyně.
|
Tweet |
Co se týká nesplnění povinnosti dodat řádně dle zasílatelské smlouvy v deklarovaném termínu, bylo by nutné namítnout skutečnost, že se zasílatel nepokusil zásilku dodat a tím porušil povinnost ze smlouvy, kterou má uzavřenou s příkazcem, který by mohl vadné poskytnutí služby reklamovat.
Za včasné doručení ve vztahu mezi prodávajícím a spotřebitelem odpovídá prodávající, protože povinnost dodat je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa určeného spotřebitelem. Vzhledem k tomu, že zasílatelskou smlouvu zřejmě uzavíral prodávající (odesílatel zboží), ten je také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.