Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.1.2019 jsem zasílala balík do ruky který byl pojištěn na 3000,-
Doručovatel jelikož nikdo doma nebil si balík hodil za plot a odjel. Balík nikdo už nenašel. Doručovatel se ke všemu přiznal.
Nastala reklamační kauza!!
Pošty v Praze nefungují telefony vyzvánějí když náhodou se podaří a telefon někdo vezme slyšíte jen sliby a výmluvy které nejsou pravdivé!!
Po 40 dnech od podání reklamace přijde dopis kde se píše že vaše reklamace je zamítnutá z důvodu nedoložení stvrzenky a obsah ztraceného balíku.
V balíku byli nové boty značky Nike a nová cestovní taška značky Nike + účtenka za zakoupené zboží.
Nevím tedy na co si balík pojišťujeme když bez účtenky Vám pošta nic nevyplatí.
Kolem této kauzi bylo více nejasných skutečností od české pošty.
Opravdu k tomu není více co dodat
Balík do ruky s pojištěním - nedoručen z důvodu že doručovatel si balík hodil za plot podací lístek podepsal a odjel
Omluva a hlavně vysvětlení od České pošty
Co se týče náhrady škody snad doručovatel dodrží svého slova
|
Tweet |
U zásilek, přepravovaných poštou, lze podle zvolené služby uvést tzv. udanou cenu. Výše udané ceny by měla odpovídat skutečné hodnotě vložené věci, neboť v případě ztráty zásilky hradí pošta škodu jen ve výši, kterou měla zásilka v době a místě podání, a to až do výše udané ceny. V okamžiku, kdy odesílatel zahájí reklamaci po zásilce, musí do reklamačního listu uvést i přesný popis obsahu (nejlépe, jde-li doložit faktura apod.). Jednak se podle uvedených údajů zásilka dohledává v poštovní úložně a jednak se podle uvedeného obsahu vyplácí náhrada. Nevyplácí se částka, kterou odesílatel uvede, ale skutečná hodnota ztracené věci (dle zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách). Je-li obsahem zásilky vložená věc, prostřednictvím prodejců se zjistí, v jaké hodnotě lze předmětnou věc pořídit na trhu a tato částka se vyplatí.
Škoda musí být nahrazena v penězích, v hotovosti a v české měně nejpozději do jednoho týdne ode dne, kdy ze šetření vyplynulo, že pošta má povinnost škodu nahradit. Do této lhůty se ale nepočítá doba nezbytná pro zjištění výše požadované náhrady škody a pro ověření její oprávněnosti. Spolu s náhradou škody má odesílatel dále právo na vrácení uhrazené ceny za reklamovanou poštovní službu.
Jestliže odesílatel vyčerpal všechny uvedené prostředky, a přesto nedosáhl uspokojivého vyřízení reklamace nebo stížnosti, doporučujeme obrátit se na poštovního ombudsmana. Jeho úkolem je posoudit správnost postupu a jeho samotný výsledek. Nejpozději do 30 dnů vás pak bude informovat o svých závěrech.
Dále lze směřovat své stížnosti a podněty k provedení kontroly přímo na Český telekomunikační úřad. Vždy je ale možnost nechat celý spor rozhodnout soudem. Jen pozor na promlčení. Domoci se nároku na náhradu škody může spotřebitel ve lhůtě šesti měsíců ode dne podání poštovní zásilky. Námitkou promlčení ze strany pošty by soudní řízení nabralo rychlý spád, a to v neprospěch odesílatele.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.