Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupili jsem 2x voucher na zámek Kliczkow v Polsku. Situace stejná, jako u dalších dvou stížností, které jsem na vašem serveru četla.
Z hotelu nám poslali informaci, že nás neubytují, protože jim Pepa.cz nezaplatili za ubytování. Poslala jsem dotaz na pepa.cz, ale jak čtu od předchozích stěžovatelů, vrácení peněz se nedočkám. Prosím o radu, jak dále postupovat. Měla by význam nějaká hromadná akce se všemi poškozenými? Bude nás pravděpodobně hodně. Přitom na stránkách pepa.cz se vesele prodává dál.
Děkuji za odpověď.
2 x pobyt na 2 noci pro 2 na statku Ksiažecy s polopenzí za 6500,- Kč
Jak dosáhnout vrácení peněz.
|
Tweet |
Slevový portál v tomto případě vystupuje pouze jako zprostředkovatel uzavření smlouvy, zavázán ze smlouvy je však přímo subjekt, který by měl spotřebiteli dle voucheru služby poskytnout. Smlouvu o ubytování nemá spotřebitel uzavřenou se zprostředkovatelem, ale přímo s hotelem. V takovém případě nemůže poskytovatel pobytu odmítnout akceptovat voucher kvůli nezaplacení faktury zprostředkovatelem. Spotřebitelka by měla trvat na uplatnění voucheru.
Jelikož je poskytovatel služeb zahraniční subjekt sídlící v Polsku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Pokud portál pepa.cz nabízí služby, které není schopen splnit, může se jednat o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Za nekalou obchodní praktiku označuje zákon takové jednání, které je v rozporu s požadavky odborné péče podstatně narušuje nebo je způsobilé podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele. Pokud má spotřebitelka za to, že k takovému jednání dochází, lze podat podnět na Českou obchodní inspekci, která vykonává dozor nad povinnostmi stanovenými zákonem na ochranu spotřebitele a může jednání podnikatele prověřit.
České právo nezná institut hromadné žaloby. Za stavu současného právního řádu musí každý spotřebitel podat žalobu sám. Nicméně ve věcech ochrany práv spotřebitelů platí, že výrok pravomocného rozsudku je závazný i pro další osoby oprávněné proti žalovanému, pokud se jedná o tytéž nároky z téže právní skutečnosti. Pokud by tedy soud rozhodl ve prospěch spotřebitele, mohou ostatní oprávnění očekávat stejné rozhodnutí.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.