Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupili jsme zájezd za 12 800 (resp. 11 300) Kč, který zahrnuje 4 lyžařské dny. Kvůli problémům s dopravou jsme dorazili až večer v první den lyžování, tedy zbyly jen 3 dny lyžování. Skipasy nebyly připravené, a tak CK dodala rovnou jen 3-denní skipasy (ušetřila na námi zaplacených službách).
CK nabízí kompenzaci ve výši 2000 Kč a uvádí, že porouchaný autobus je zásah vyšší moci a daná CK vlastně nad rámec svých povinností nabízí zmíněnou náhradu.
Místo 4 dnů lyžování obsahoval zájezd jen 3 dny lyžování, v autobuse jsme strávili nakonec 22 hodin, po dobu poruchy - tj. 9 hodin - autobus netopil, bylo nutné obstarat čaj a občerstvení na německé čerpací stanici. Delegát nebyl k dispozici, skipasy jsme si zařizovali sami.
Požaduji náhradu necelých 25% (3000, resp. 2500 Kč). Současně prosím, aby byl respektován vztah klient-CK, a nikoliv aby se CK odvolávala na to, že za problémy dopravce nemůže...
děkuji
Passo Tonale, Locando Locatori, 22-27.2.
kompenzace 25% z ceny zájezdu
|
Tweet |
Spotřebitel může zájezd úspěšně reklamovat, pokud se podmínky zájezdu liší od předem deklarovaných. Pořadatel odpovídá dle § 2542 občanského zákoníku spotřebiteli za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby. Při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí pořadatel zákazníkovi vedle škody na majetku také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Frankfurtská tabulka slev je k dispozici k nahlédnutí na internetových stránkách www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Pokud však cestovní kancelář bude trvat na zamítnuté reklamaci, bude nutné se domáhat poskytnutí slevy ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady soudní cestou.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitel rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.