Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
ráda bych se Vás zeptala, jak postupovat v následující situaci.
Koupili jsme si v únoru tohoto roku přes internet digestoř značky Amica OKC 951S. Přístroj nám byl v pořádku dopraven, ani po rozbalení nebyly patrné žádné vady a poškození. Jakmile jsme digestoř namontovali, tak jsme zjistili (pomocí hlukoměru), že je hlučnější, než je garantováno (cca o 20 dB při rychlosti 1). Neváhali jsme a zkusili kontaktovat servis, který je uveden v záručním listě (oficiální servis Amica pro ČR). Dozvěděli jsme se, že prodejce, od kterého jsme digestoř koupili, nemá smlouvu se servisem, tak jsme oslovili přímo prodejce. Jenže to nebylo tak jednoduché, protože na telefon, který byl uveden na internetových stránkách, jsme se nemohli dovolat. Zjistili jsme, že firma, od které jsme výrobek koupili, má sídlo v Polsku. Zkusili jsme tedy email, na který jsme dostali odpověď, že máme digestoř odmontovat a kurýr si jej vyzvedne. Nedalo nám to, a na své náklady jsme si pozvali technika od servisu Amica, který konstatoval, že je v digestoři vychýlený ventilátor od výroby. S tímto stanoviskem jsme tedy digestoř odmontovali, zabalili a kurýr si ji vyzvedl. Asi po 3 týdnech nám ji poslali zpět, a jen telefonicky bez žádného dokumentu nám sdělili, že nezhlédli žádné vady, jen prý vyměnili displej. Podotýkám, že jsme neobdrželi ani reklamační protokol. Otázkou je – jak dál postupovat? A zda tento případ spadá do českého anebo polského práva?
Děkuji
Amica OKC 951S
Požadujeme opravu a nebo výměnu zboží.
|
Tweet |
Je-li smlouva uzavřena se zahraničním subjektem, přichází do úvahy více právních řádů, kterým by se mohla řídit. Primárně je důležité si ověřit, zda si strany nezvolily právo rozhodné pro smlouvu. Ale i v tomto případě existují určitá omezení. V případě, že strany neprovedly volbu práva, smlouva se bude řídit českým právem, pokud a) obchodník provozuje svou profesionální nebo podnikatelskou činnost v zemi, kde má spotřebitel své obvyklé bydliště, nebo b) se jakýmkoli způsobem taková činnost na tuto zemi nebo na několik zemí včetně této země zaměřuje a smlouva spadá do rozsahu této činnosti. Vzhledem ke skutečnosti, že stránky mají českou doménu a jsou a v čestině, předpokládáme, že smlouva se bude řídit českým právem.
Vzhledem k faktu, že se jedná o zahraniční subjekt, jsme nuceni stížnost ukončit pro nedostupnost subjektu.
S řešením tohoto problému by spotřebiteli mohlo pomoci Evropské spotřebitelské centrum - www.evropskyspotrebitel.cz.