Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:789
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#31230Odmítnutí bankovky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.03.2019, před 6 lety

Jana Chadrabová

Znění stížnosti

Dne 9.3.jsem byla nakupovat v prodejně v Čáslavi, nákup za 650,- Kča platila jsem tisícikorunou, která byla asi 0,5 cm natržená. Sama jsem si toho vůbec nevšimla, jak to bylo malé. Prodavačka mi ji odmítla vzít, že jim to banka nevezme, tak volala první vedoucí, ta mi to opakoval, pak jsme volaly hlavní vedoucí, paní Vágnerovou a ta to opět potvrdila. Opnovala jsem, že pracuji 16 let na čerpací stanici a vím, že to není poškozena bankovka, že bych ji musela měnit, nic jí nechybí , ale bohužel jsem neuspěla. Tak jsem tam nákup nechala a odešla jsem nakoupit jinam. V Bille jsem zaplatila touto bankovkou bez problémů . V Lidlu bylo ještě mnoho lidí, kteří prodavačkám tvrdili, že té bankovce opravdu nic není, ale bohužel.


Požadované řešení

Prosím proškolit prodavače i vedoucí,jaké peníze se odmítají a jaké jsou povinni brát.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2019 11:36, před 6 lety

Existují jasná pravidla pro přijímání opotřebovaných a poškozených peněz. Zatímco bankovky opotřebované oběhem, typicky pomačkané, odřené, s narušeným okrajem či zašpiněné, nelze odmítat, u poškozených se s jejich odmítnutím setkat můžeme.

Zákon rozlišuje mezi běžným a nestandardním poškozením. Právnické osoby mají povinnost přijímat všechny bankovky až na nestandardně poškozené a ty poškozené běžně, ale které nejsou celé. Celou se pak rozumí i třeba bankovka s chybějícím růžkem ne větším než dva centimetry nebo právě natržená bankovka bez ohledu na délku a počet natržení. Právnické osoby musejí dokonce přijmout i bankovku roztrženou na dvě části a slepenou lepicí páskou. Nevadí ani mastná skvrna nebo čárnutí. A co je důležité, nesmí je už vracet do oběhu.

O nestandardní poškození, které rozhodně nebylo způsobeno běžným zacházením, se jedná v případě ohořelých či zetlelých bankovek, dále jsou-li roztržené na více než dvě části nebo mají nečitelný či proděravělý obrazec. Pokud však bude bankovka vlivem tepla jen zahnědlá nebo jen propálená, nepokládá se za ohořelou. Pokud bankovka po nechtěném vyprání zůstane beze změn viditelných pouhým okem, obrazec a některé ochranné prvky jsou rozeznatelné, musí ji obchodník přijmout a dále do oběhu nevracet stejně jako bankovku popsanou či pomalovanou z jedné strany.

V obecné rovině doporučujeme pro případ opakovaného porušování zákona podnikatelem kontaktovat příslušný orgán dozoru nad oběhem bankovek a mincí, a to ČNB.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.3.2019 21:44, před 6 lety

Dobrý den, paní Chadrabová,
vzniklé potíže při placení v čáslavské prodejně nás mrzí a budeme o odmítnutí bankovky informovat i odpovědné kolegy. V tuto chvíli prosíme přijměte naši velkou omluvu.

S pozdravem
Lidl Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.3.2019 09:17, před 6 lety


Jana Chadrabová

Dobrý den, děkuji za omluvu, musím ale přiznat, že do této prodejny nemám odvahu jít nakupovat. Čáslav je velmi malé město a sobotní dopoledne bývá obchod plný a dost lidí na mě koukalo, že jsem něco provedla. Jana chadrabová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2019 21:24, před 6 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2019 07:25, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.