Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
velmi často jezdím přes stanici Blansko nádraží a vždy jsem se setkala s milým personálem, dokud zde nenastoupila arogantní paní, o které budu dále psát. Tato paní (neměla jmenovku, takže s jejím jménem nejsem obeznámena, ovšem paní má (viz refernenčí údaje) se pokaždé chová velmi arogantně a neslušně vůči zákazníkům. Již dříve jsem se setkala s tím, že mě i jiné přede mnou ve frontě stojící zákazníky velmi nepříjemně, arogantně a zlostně obeznámila s tím, že nemá drobné a dokud si nerozměníme, neprodá nám jízdenku. Chápu, že ne vždy, má u sebe pracovník dostatečný obnos peněz, ale lze to řešit příjemnějším způsobem než být na někoho zlý. Tato událost se mi osobně stala dvakrát ovšem byla jsem toho svědkem vícekrát a pokaždé když u ní kupuji jakýkoli lístek tváří se otráveně a její úšklebky tomu také dvakrát nepřidávají. To vše jsem zatím omlouvala, ale včera /tj. 8.03.2019/ jsem si byla kupovat lístky pro mě a mou mámu. Když jsem ji slušně pozdravila a řekla jí svůj požadavek, který byl dvě čtyř zónové jízdenky bez slevy a dvě se studentskou slevou nad osmnáct bez veřejné dopravy, řekla mi, že má studentská sleva neplatí. Již několikrát jsem u jiných přepážek s tímto problém neměla a vše proběhlo v pořádku a když nebylo něco jasné, vše jsem si vysvětlili a doklad (v mém případě ISIC) předkládám bez vyžádání. Ovšem v tomto případě se paní chovala při mé snaze se domluvit velmi hrubě. Když jsme se tedy nakonec domluvily, řekla mi něco ve smyslu, že se mnou ztrácela čas a jsem blbá. Evidentně není zcela ten správný člověk pro práci s lidmi, hlavně pokud lidi uráží, chová se neslušně a nedělá dobré jméno vaší společnosti. Vše jsem řešila v klidu (nebudu však tajit mé následné rozhořčení). Pokud to tak půjde dál, začnu zvažovat cesty jiným prostředkem hromadné dopravy.
Lístky byly zakoupeny u přepážky na stanici Blansko nádraží dne 8.03. 2019 cca 12:45.
Vyřešit nevhodné chování paní za přepážkou patřičným způsobem.
|
Tweet |
Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Z tohoto důvodu se jeví jako nejlepší možné řešení konzultovat tento problém přímo s vedením společnosti, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům a řádném plnění pracovních povinností, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Co se nepřijmutí bankovky týče, dle § 5 odst. 1 zákona č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí, je každý povinen přijmout tuzemské bankovky a mince bez omezení. Příjem tuzemských bankovek nebo mincí může odmítnout:
a) úvěrová instituce provádějící pokladní operace, jestliže se jedná o bankovky nebo mince znějící na koruny české prohlášené Českou národní bankou za neplatné a jestliže uplynula doba stanovená na základě zákona upravujícího činnost a postavení České národní banky, po kterou je povinna provádět jejich výměnu,
b) každý s výjimkou České národní banky a úvěrové instituce provádějící pokladní operace, jestliže se jedná o pamětní mince nebo o tuzemské bankovky nebo mince prohlášené Českou národní bankou za neplatné,
c) každý s výjimkou České národní banky a úvěrové instituce provádějící pokladní operace, jestliže se jedná o více než 50 tuzemských mincí v jedné platbě.
Dohled nad tímto zákonem vykonává Česká národní banka. Ta může osobě, která odmítla příjem bankovky, uložit pořádkovou pokutu až do výše 500000 Kč.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.