Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#31231Nevhodné chování zaměstnankyně na pokladně v Blansku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.03.2019, před 6 lety

Barbora Vágnerová

Znění stížnosti

Dobrý den,
velmi často jezdím přes stanici Blansko nádraží a vždy jsem se setkala s milým personálem, dokud zde nenastoupila arogantní paní, o které budu dále psát. Tato paní (neměla jmenovku, takže s jejím jménem nejsem obeznámena, ovšem paní má (viz refernenčí údaje) se pokaždé chová velmi arogantně a neslušně vůči zákazníkům. Již dříve jsem se setkala s tím, že mě i jiné přede mnou ve frontě stojící zákazníky velmi nepříjemně, arogantně a zlostně obeznámila s tím, že nemá drobné a dokud si nerozměníme, neprodá nám jízdenku. Chápu, že ne vždy, má u sebe pracovník dostatečný obnos peněz, ale lze to řešit příjemnějším způsobem než být na někoho zlý. Tato událost se mi osobně stala dvakrát ovšem byla jsem toho svědkem vícekrát a pokaždé když u ní kupuji jakýkoli lístek tváří se otráveně a její úšklebky tomu také dvakrát nepřidávají. To vše jsem zatím omlouvala, ale včera /tj. 8.03.2019/ jsem si byla kupovat lístky pro mě a mou mámu. Když jsem ji slušně pozdravila a řekla jí svůj požadavek, který byl dvě čtyř zónové jízdenky bez slevy a dvě se studentskou slevou nad osmnáct bez veřejné dopravy, řekla mi, že má studentská sleva neplatí. Již několikrát jsem u jiných přepážek s tímto problém neměla a vše proběhlo v pořádku a když nebylo něco jasné, vše jsem si vysvětlili a doklad (v mém případě ISIC) předkládám bez vyžádání. Ovšem v tomto případě se paní chovala při mé snaze se domluvit velmi hrubě. Když jsme se tedy nakonec domluvily, řekla mi něco ve smyslu, že se mnou ztrácela čas a jsem blbá. Evidentně není zcela ten správný člověk pro práci s lidmi, hlavně pokud lidi uráží, chová se neslušně a nedělá dobré jméno vaší společnosti. Vše jsem řešila v klidu (nebudu však tajit mé následné rozhořčení). Pokud to tak půjde dál, začnu zvažovat cesty jiným prostředkem hromadné dopravy.


Produkt

Lístky byly zakoupeny u přepážky na stanici Blansko nádraží dne 8.03. 2019 cca 12:45.


Požadované řešení

Vyřešit nevhodné chování paní za přepážkou patřičným způsobem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2019 12:36, před 6 lety

Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Z tohoto důvodu se jeví jako nejlepší možné řešení konzultovat tento problém přímo s vedením společnosti, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům a řádném plnění pracovních povinností, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance.

Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.

Co se nepřijmutí bankovky týče, dle § 5 odst. 1 zákona č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí, je každý povinen přijmout tuzemské bankovky a mince bez omezení. Příjem tuzemských bankovek nebo mincí může odmítnout:

a) úvěrová instituce provádějící pokladní operace, jestliže se jedná o bankovky nebo mince znějící na koruny české prohlášené Českou národní bankou za neplatné a jestliže uplynula doba stanovená na základě zákona upravujícího činnost a postavení České národní banky, po kterou je povinna provádět jejich výměnu,

b) každý s výjimkou České národní banky a úvěrové instituce provádějící pokladní operace, jestliže se jedná o pamětní mince nebo o tuzemské bankovky nebo mince prohlášené Českou národní bankou za neplatné,

c) každý s výjimkou České národní banky a úvěrové instituce provádějící pokladní operace, jestliže se jedná o více než 50 tuzemských mincí v jedné platbě.

Dohled nad tímto zákonem vykonává Česká národní banka. Ta může osobě, která odmítla příjem bankovky, uložit pořádkovou pokutu až do výše 500000 Kč.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2019 15:32, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.